Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les cinc fruites quotidianes amb més aigua

A la primavera i estiu, les fruites amb major contingut en aigua estan al seu millor moment

img_frutas mas agua hd

Diuen que la naturalesa és sàvia. I, si s’ha de jutjar pel tipus de fruites que ofereix a cada moment de l’any, és cert. A la primavera i estiu, quan més estreny la calor, les fruites amb major contingut en aigua estan esplèndides, al seu millor moment (i, com abunden, és fàcil trobar-les a bon preu). Les fruites resulten indispensables en una dieta sana. Aporten nombroses vitamines i fibra dietètica, són baixes en calories i ens mantenen hidratats. A continuació, es ressenyen quins són les fruites amb més quantitat d’aigua, s’expliquen les seves propietats nutricionals i es donen receptes per incloure-les en diferents plats, sense oblidar que al natural estan molt bones.

Img frutas mas agua 01
Imatge: Wiktory

Fruites riques, nutritives i hidratantes

Segons la base de dades del Departament d’Agricultura d’EUA, les següents fruites quotidianes són les que proporcionen més quantitat d’aigua:

  • Meló. Amb gairebé un 92% d’aigua, el meló és una gran fruita estiuenca. És baix en calories, conté menys sucre que altres fruites i és ric en beta-caroteno, el consum de la qual ajuda a reduir el risc de malalties cardiovasculars, degeneratives i a prevenir el càncer (les varietats de meló amb polpa taronja contenen més que les altres). Per la seva aportació de provitamina A i vitamina C, el seu consum es recomana especialment a els qui tenen un major risc de sofrir manques d’aquestes vitamines: persones que no toleren els cítrics, el pebrot o altres vegetals. A més, el meló és una de les fruites amb més potassi. Aquest mineral, juntament amb la destacada presència d’aigua, ho converteixen en un bon diurético. Veure receptes amb meló.
  • Img 49840g
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Aranja. Més del 91% d’una aranja és aigua, una fruita que destaca pel seu contingut en vitamina C i en àcid fólico. L’àcid fólico és una vitamina imprescindible en els processos de divisió i multiplicació cel·lular que tenen lloc durant els primers mesos de gestació, per la qual cosa el consum de suc d’aranja resulta interessant per a qualsevol dona embarassada. L’aranja, a més, té efectes antioxidants, que bloquegen l’efecte nociu dels denominats “radicals lliures”. Per triar una bona aranja, cal buscar els que tinguin major pes respecte a la seva grandària, ja que això indica que estan plens de suc. Per fora han d’estar intactes, sense cops ni magulladuras, i són zones molt endurides o molt toves en la seva pela. Veure receptes amb aranja.

  • Síndria. La fruita emblemàtica de l’estiu no podia faltar en aquesta classificació. Amb més d’un 91% d’aigua, és un dels fruits de major grandària de quants es coneixen i pot aconseguir fins als 10 quilos. Dues bones tallades de síndria supleixen a un got d’aigua, de manera que resulta una alternativa molt interessant per oferir a les persones majors, que solen manifestar desgrat per prendre suficients líquids. La síndria és una font moderada de licopeno, que té propietats antioxidants i que redueix el risc de certs tipus de càncer en general, i de pàncrees, pulmó, còlon i de pròstata, en particular. La síndria és idònia per calmar la set, i juntament amb el meló és la reina de les fruites de l’estiu. A causa del seu potent sabor refrescant, també s’utilitza per preparar amb ella deliciosos sorbets, gelats i sucs. Veure receptes amb síndria.
  • Img 147048g
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Maduixes. Les maduixes i els maduixots són fruites que aporten poques calories. El seu component més abundant, després de l’aigua (gairebé el 91%), són els hidrats de carboni (fructosa, glucosa i xilitol). Destaca la seva aportació de fibra, que millora el trànsit intestinal, i són molt bona font de vitamina C i àcid cítric. Les maduixes tenen un elevat contingut de potassi i escàs en sodi, per la qual cosa resulten molt recomanables per els qui sofreixen d’hipertensió arterial o afeccions de gots sanguinis i cor. També són una bona font de fibra dietètica, molt beneficiosa per a la salut (no solament per combatre el restrenyiment). Perquè les maduixes es conservin millor, no cal manipular-les massa i cal rentar-les a l’últim moment, just abans de servir-les. Veure receptes amb maduixes.

  • Cireres. Una de les principals qualitats de les cireres és la seva estètica: es tracta d’una fruita bonica que li dona un toc especial a begudes, postres i plats, a més de que resulta molt atractiva per als nens. La cirera és rica en hidrats de carboni, sobretot fructosa, si ben el seu valor calòric és moderat respecte d’altres fruites. Aporta quantitats significatives de fibra, que millora el trànsit intestinal, i aporta bones quantitats de flavonoides, un estupend antioxidant. En comprar-les, s’han de triar les que presentin un color vermell fosc o negre viu, segons la varietat. Les carnosas sempre són les millors. Han d’estar netes i tenir una pell ferma, brillant, sencera i sense trencaments ni imperfeccions. Veure receptes amb cireres.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions