Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les cireres àcides acceleren la recuperació muscular dels atletes

Aquest efecte es deu als compostos antioxidants de les fruites vermelles denominats antocianinas

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 13deFebrerde2011

Les cireres àcides poden ajudar als atletes a accelerar la seva recuperació muscular després d’una dura sessió, segons els resultats d’un estudi desenvolupat per investigadors de la London South Bank University, a Regne Unit, i publicat en “Medicine and Science in Sports and Exercise”. Això es deu als compostos antioxidants de les fruites vermelles anomenats antocianinas.

Aquesta recerca va comptar amb un petit grup de 10 atletes a els qui es va donar una unça d’un complement antioxidant a força de suc de cirera àcida, dues vegades al dia una setmana abans i l’endemà passat d’un intens entrenament. La recuperació dels atletes després de prendre aquest complement va ser significativament més ràpida en comparació d’aquells que prenien altres productes però sense el mateix contingut de fitonutrientes que ofereix el suc de cirera.

El 90% dels atletes que van prendre el complement van recuperar la seva potència muscular després de 24 hores, enfront de només el 85% dels quals no van prendre la cirera, “una diferència significativa que podria afectar al rendiment d’un esportista”, apunten. Per això, els investigadors suggereixen que els complements antioxidants amb aquests fruits poden disminuir el dany oxidatiu en els músculs i permetre una recuperació més ràpida.

Els investigadors atribueixen aquests beneficis als compostos antioxidants de les fruites vermelles anomenats antocianinas, també responsables del color vermell brillant que tenen les cireres. “Les cireres són un súper aliment” que es converteixen en “el complement perfecte” després d’un entrenament, assegura Wendy Bazilian, dietista i autora de l’estudi. A més dels beneficis de recuperació, la recerca també suggereix que les cireres podrien tenir un efecte beneficiós sobre la inflamació associada a la malaltia cardíaca i l’artritis.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions