Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les dones es preocupen cada vegada més per tenir un hàbit alimentós saludable que per cuidar l’aparença

Malgrat això, les dietes que es realitzen manquen de vitamines i de minerals essencials

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 12 de Juliol de 2012

Les dones es preocupen cada vegada més per tenir un hàbit alimentós saludable que per cuidar la seva aparença física, segons ha assegurat la fundadora i directora de “Madrid Woman’s Week”, Carmen M. García, durant el col·loqui “Nutrició òptima i vida sana”. Actualment les dones estan “més convençudes” a portar un model de vida saludable que a explicar calories, encara que en moltes ocasions les dietes que es realitzen “manquen” de vitamines i de minerals essencials, ha precisat.

Martínez ha recordat que la dieta equilibrada cal “començar-la” en la compra i ha destacat la importància que els hàbits saludables s’inculquin de pares a fills ja que és en la infància i adolescència quan més es marquen determinades rutines alimentoses. També ha subratllat la necessitat de prendre el desdejuni per a l’activació metabòlica, ja que si no es realitza aquest menjar es perd un 15% menys de calories. En aquest sentit, ha assenyalat la importància que té l’aigua en la dieta equilibrada i ha recordat que la fruita i els vegetals són els aliments que millor mantenen les vitamines.

“La dona ha canviat els seus hàbits alimentosos per les exigències de la vida actual que li obliguen a augmentar l’esforç per mantenir una vida saludable. I no és un problema de desinformació ja que tenim coneixements i eines suficients per portar una bona alimentació, però en la pràctica ho fem malament”, ha comentat. A més, per portar hàbits saludables ha aconsellat no deixar passar més de quatre o cinc hores entre cada menjar, sopar aliments que reparin els teixits corporals, intentar triar menjars elaborats i naturals enfront de les industrials i realitzar una dieta adaptada a les necessitats personals sobre nutrició.

“Una alimentació adequada és la base d’una prevenció enfront de malalties i altres trastorns. Per això, cal fer entre quatre i cinc menjars al dia per estar sans i cuidar la figura, ja que saltar-se un menjar suposa més gana i necessitat de sadollar-se en el següent menjar, en la qual tot el que no necessitem s’emmagatzemarà directament en els dipòsits de greix”, ha indicat. Martínez ha informat d’alguns trucs per evitar la ingesta excessiva de menjar com, per exemple, beure un got d’aigua abans de començar a menjar, mastegar més cada mos, descansar la forquilla després de cada ingesta, beure líquid entre mos i mos, explicar i anar més lent en la masticació.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions