Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les fruites amb menys sucre

Algunes fruites tenen la meitat de sucre que unes altres, una dada que no implica que tinguin un perfil nutricional millor

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 13deAgostde2018
img_frutas menos azucar hd

Totes les fruites contenen sucre, fins i tot les que no ens semblen fruites ni són dolces, com l’alvocat, el tomàquet o l’albergínia. Però no totes contenen la mateixa quantitat, i en aquest article recopilarem les que tenen menys. La dada pot resultar d’interès per a les persones amb diabetis, a pesar que fins i tot amb aquesta patologia, es pot menjar fruita. I és que la fruita (una víctima freqüent de les dietes miraculoses i els mites alimentaris) és un aliment molt sa i complet que, a més del sucre, ens aporta vitamines, minerals i fibra, imprescindibles per cuidar la salut.

Abans de passar a la llista, una altra dada d’interès: no és el mateix el sucre naturalment present en els aliments que el sucre afegit. Pot haver-hi aliments processats amb menys sucre que una nectarina (unes patates fregides de borsa, per exemple), però amb un perfil nutricional pitjor. A més, tampoc és el mateix el sucre de la fruita quan la mengem a bocades (mastegant), que quan la bevem en suc. El pediatre Carlos Casabona explica en aquest article per què. En suma, si volem menjar alguna cosa dolça, la millor opció sempre serà una peça de fruita fresca, al natural i de temporada.

Fruites amb menys de 5 g de sucre per cada 100 g de pes

Img frutos bosque ant

En aquest grup estan les més àcides, com la llima o la llimona. Resulten difícils de menjar soles, però es poden utilitzar com a amaniments en amanides vegetals (en lloc del vinagre), per macerar aliments (carn de pollastre, marisc o peix) o per evitar l’oxidació d’altres fruites (com la poma i el plàtan) en contacte amb l’aire. Si fem una macedònia, abocar una mica de suc de llima o llimona evitarà que aquestes fruites es posin negres.

També trobem les maduixes i els anomenats fruits vermells o fruits del bosc, com els gerds o les mores. Un bol amb 100 grams d’aquestes fruites conté entre 4,2 i 4,9 grams de sucres totals: una mica menys que el pa blanc i gairebé tres vegades menys que un croissant. A més, ens aporten molts més nutrients saludables, com els antioxidants i la fibra.

Fruites amb menys de 8 g de sucre per cada 100 g de pes

Img melon hidratante 01
En aquest grup, que va dels 5 als 8 grams de sucres totals, hi ha unes quantes estiuenques, com la síndria i el meló (que són fruites molt hidratantes) o les nectarinas. Si les dues primeres ens aporten molta aigua i sensació de frescor, aquestes últimes són un dolç manjar que podem gaudir ben fred, tant a casa com a la platja.

A més d’aquestes fruites d’estiu està l’aranja , el sabor amarg de la qual pot fer-nos pensar que no té sucre, a pesar que té gairebé la mateixa quantitat que les nectarinas. L’aranja posseeix moltes propietats saludables, encara que pot interferir amb l’acció d’alguns medicaments (impedint o disminuint la seva absorció). Si prenem ansiolíticos, fàrmacs per reduir el colesterol, antihistamínics o medicaments per regular la tensió arterial, convé consultar amb el metge.

Fruites amb menys de 10 g de sucre per cada 100 g de pes

Img dieta rendimiento escolar

En aquest grup, que va dels 8 als 10 grams de sucre, hi ha un nombre important de fruites conegudes. Estan els préssecs grocs, la pinya i alguns tipus de cireres (no totes, ja que les hi ha més i menys dolces). També trobem albercocs, peres, algunes varietats de poma (com la Granny Smith) i nabius, que són els que contenen més sucre de tot el grup. Hi ha també cítrics, com les taronges, les mandarines i les clementines, que ens aporten vitamina C, àcid fólico, fibra i potassi.

I quines fruites estan per sobre dels 10 grams de sucre? Entre les més conegudes -i consumides- al nostre país, trobem les figues, els raïms, la magrana i el plàtan. Significa això que tenen un pitjor perfil nutricional o que hem d’evitar-les? En absolut. Les fruites són aliments saludables que ens aporten diversos nutrients que cuiden el nostre organisme. Els experts posen l’accent que els aliments, siguin del tipus que siguin, han de considerar-se com un tot; no prou un nutrient per definir-los.

Etiquetes:

frutas-ca sucre

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions