Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les millors fruites per prendre després d’anar a la platja

Síndria, meló, préssec i pruna són fruites fresques de temporada molt nutritives per hidratar-se després d'un dia de platja

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 28deJunyde2012
Img ensalada fruta playa hd Imatge: vmiramontes

Síndria, meló, préssec i pruna. Aquestes quatre fruites estan compostes per més d’un 80% d’aigua. Per això, després de nedar, jugar a la pilota i passejar per la riba del mar, són idònies per calmar la set i, també, l’apetit. L’exposició solar intensa i perllongada pot facilitar la deshidratació, per la qual cosa és important beure suficients líquids i consumir aliments rics en aigua. A continuació, es detalla una selecció de les quatre fruites més convenients per hidratar-se a la platja i reposar energia i diversos trucs pràctics per aconseguir aquest objectiu a l’estiu.

Img ensalada fruta playa
Imatge: vmiramontes

Fruites d’estiu: la millor selecció per hidratar-se

Les quatre fruites d’estiu seleccionades -idònies per portar a la platja- es caracteritzen per contenir més d’un 80% d’aigua en la seva composició. Per aquest motiu, la seva aportació calòrica és escassa, ronda les 25-50 kcal/100 g. Malgrat compartir moltes similituds, cadascuna es caracteritza per determinades peculiaritats:

  • 1. Síndria. És la fruita que major quantitat d’aigua conté, al voltant del 90%-95% del seu pes, per la qual cosa la seva aportació energètica és molt baix (27 kcal per 100 grams de porció comestible) i té pocs macronutrientes, la majoria d’ells hidrats de carboni. Posseeix quantitats apreciables de diverses vitamines i minerals. En la seva composició, destaca el contingut en licopeno, un carotenoide al que se li atribueixen propietats saludables, com la reducció del risc de malaltia cardiovascular i de determinats tipus de càncer, especialment, el de pròstata.

  • 2. Meló. Amb una composició nutricional similar a la de la síndria, el meló es distingeix per la seva aportació de vitamina C i àcid fólico. En concret, 100 grams de meló proporcionen la meitat de la dosi diària recomanada de vitamina C. Algunes varietats de meló, com el Cantaloupe, són una de les fruites amb major contingut en àcid fólico.

  • Img play
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    3. Préssec. Aquesta fruita de pell suau, amb aroma i sabor dolç, aporta molta aigua i poques calories. Conté una quantitat significativa de diferents tipus de fibra, que contribueixen a millorar el trànsit intestinal. De les petites quantitats de vitamines amb què explica, destaca la vitamina C. Un préssec d’uns 250 grams cobreix el 25% de les ingestes diàries recomanades d’aquesta vitamina. La seva polpa groguenca és indicativa de carotenoides, amb activitat pro-vitamina A i antioxidant.

  • 4. Pruna. Hi ha més de 200 varietats, encara que les més conegudes es classifiquen segons el seu color: les prunes grogues (de sabor àcid i abundant suc), les vermelles (amb molt suc i un sabor més dolç que les grogues), les negres i les verdes (també denominades Claudias, fermes, sucoses i molt dolces). Les prunes posseeixen una quantitat important de fibra que, juntament amb altres compostos que estimulen els moviments peristálticos de l’intestí, faciliten el trànsit intestinal. Les varietats vermelles contenen antocianinas, composts amb activitat antioxidant.

Trucs per hidratar-se a la platja

Img play
Imatge: CONSUMER EROSKI

Al moment d’escollir les fruites per al pícnic playero, cal tenir en compte la conservació de la temperatura i minimitzar la manipulació.

En primer lloc, s’aconsella emmagatzemar la fruita en una carmanyola amb un acumulador de fred (plaques d’aigua congelada). D’aquesta manera, es garanteix el manteniment de les condicions higièniques i les peces es poden consumir fresques.

En arribar de la platja, es poden tenir llistes diverses preparacions de fruita fresca en la nevera: daus de síndria, broquetes de síndria, meló i altres fruites, albercocs i prunes, gaspatxo fred de meló, macedònia de préssec i kiwi, etc.

Durant les hores de platja i després, és imprescindible a més beure aigua. Això pot ser més fàcil a casa o a l’hotel, ja que a la platja no sempre es disposa d’una font, un botellín o un quiosquet on comprar-ho. Per aconseguir que l’aigua es mantingui a una temperatura fresca durant unes hores -el que garantirà una ingesta més agradable-, es pot congelar una ampolla amb aigua la nit anterior. Amb la calor del dia, a la platja es descongelarà de manera progressiva, però es mantindrà freda.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions