Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les nous recomanables o no?

Una fruita seca saludable per al cor i amb una bona dosi d'energia

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 13deDesembrede2006
img_nuecessp

Img nuecess

És sabut que les nous són un aliment bo per al cor perquè redueixen els nivells de colesterol. Aquest motiu porta a moltes persones a menjar una major quantitat del compte, sense refrexionar que la seva aportació calòrica és molt elevat. Per això, encara que és saludable menjar nous cada dia, millor si es prenen en antidades moderades, és a dir, entre 3 i 4 unitats.

Aliades del cor

Dins de la fruita seca, les nous concentren major grassa omega 3, una quantitat semblant a la del peix blau

Les nous contenen en la seva composició àcids grassos poliinsaturados del tipus omega 3, un greix que té efectes cardiosaludables. La seva acció se centra que disminueix el nivell de colesterol total en la sang i redueix la viscositat de la sang, reduint així el risc de trombosi. De tota la gamma de fruita seca que hi ha al mercat, les nous són les que concentren major quantitat de greix omega 3, semblant a la del peix blau.

Carregades d’energia

La ració recomanada diària: 20-30 grams, és a dir, entre 4 i 7 nous, aporten al voltant de 180 calories

Les nous són fruita seca i com a tals destaquen pel seu contingut en greix. Més de les 3/5 parts del seu pes corresponen al greix i això fa que el seu contingut calòric sigui molt elevat. Gairebé 180 calories són les que aporten 30 g de nous, unes 4-7 nous, depenent de la seva grandària.

És recomanable i saludable prendre entre 4 i 7 racions de fruita seca a la setmana. Pot tractar-se de nous, avellanes, ametlles, cacauets, festucs… Es considera una ració de fruita seca uns 30 g aproximadament, la qual cosa equival a entre 4-7 unitats, depenent de la grandària.

Per tant si es mengen unes 3 o 4 nous tots els dies, s’estan complint les recomanacions de dieta equilibrada. Si per qualsevol motiu el consum de nous és excessiu un dia en concret, es pot compensar aquesta quantitat en els propers dies, i reduir la ingesta d’altres grasses com a mantegues o xocolates.

Si es té al·lèrgia a la nou, una al·lèrgia no tan rara, convé estar alerta en els restaurants, doncs alguna recepta pot incloure la nou de manera subtil i no específica

No cal oblidar que les nous són un producte susceptible de produir al·lèrgia. El famós poeta uruguallo, Mario Benedetti, narra en les seves memòries com el saber-se al·lèrgic a aquesta fruita seca li va comportar a un gran esglai. La reacció al·lèrgica és molt dolorosa, i en general, excepte si es coneixen antecedents genètics, la persona és conscient de la seva al·lèrgia a les nous quan després de la seva ingesta li fan reacció. El seu tractament en senzill, però succeeix, moltes vegades, i més ara amb les noves costrumbres culinàries, que la nou forma part subtil d’una recepta. Per això, si es menja en un restaurant i es té la mínima sospita que un plat pot portar com a ingredient secundari nous, cal preguntar-ho. Compte Benedetti que un simple ‘toc de nou’ en un menú que semblava no tenir-ho, li va portar de nou a l’hospital.

Les nous en la cuina

La fruita seca són un bon acompanyament de moltes receptes: amanides, guisats, postres.

Amanida d’escarola i nous amb crema de formatge blauhttps://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2005/03/31/140808.phpTallarines salteados amb noushttps://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2005/10/19/146270.php
Llet cuita amb nous i panseshttps://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2004/01/08/93762.php
Intxaursalsa (sopa dolça de nous)https://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2005/12/13/147748.phpTorrades de pa amb crema de noushttps://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2002/07/01/48481.phpCard amb nous gratinat https://www.consumer.es/web/es/alimentacion/en_la_cocina/recetas/2002/01/17/37559.php

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions