Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les verdures congelades en la dieta dels esportistes

El consum diari de varietats vegetals com l'espinac, el bròcoli o les mongetes verdes és clau per la seva riquesa en nutrients

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 09 de Febrer de 2017
img_moviles funcionalidades desconocidas 1

La nutrició exerceix un paper significatiu en la preparació d’un atleta. Es tracta de menjar tan bé com sigui possible per aconseguir un rendiment òptim, sense sofrir esgotament físic i sense oblidar que el pla diari d’alimentació dependrà de diversos factors, com l’hora i intensitat de l’entrenament, la durada dels exercicis o el pes de cada persona. El següent article explica quin és la importància de les verdures en la dieta esportiva, quina nutrients aporten i com poden ser d’especial utilitat les verdures congelades.

Imatge: Maridav

Per aconseguir el màxim rendiment en realitzar activitats esportives, cal tenir molt present la selecció d’aliments que conformen la dieta. Una bona nutrició pot marcar la diferència en el ritme i la capacitat d’esforç que requereix cada prova esportiva.

En aquesta línia, les verdures són aliments reguladors fonamentals en qualsevol dieta, especialment en la dels esportistes. El consum diari de varietats com l’espinac, el bròcoli, les mongetes verdes o els pèsols és clau per la seva riquesa en gran quantitat de vitamines, minerals, fitonutrientes, fibra i aigua. A més, aquestes verdures contenen alts índexs de:

  • Magnesi: participa en la relaxació muscular i en la formació d’ATP , la molècula energètica per excel·lència.
  • Àcid fólico: necessari per a la formació de glòbuls vermells i ajuda a una millor circulació sanguínia.
  • Vitamina B2: fonamental en el metabolisme energètic, és a dir, per al conjunt de reaccions químiques necessàries per a la producció d’energia i el manteniment de la vida.
  • Vitamina K: destaca per la seva acció en la cura dels ossos/ossos i resulta indispensable en tots els processos de coagulació i cicatrització.
  • Vitamina C: antioxidant i necessària per a la formació del teixit conjuntiu.
  • Calci: vital per a ossos/ossos sans i forts.
  • Ferro: component essencial de l’hemoglobina (proteïna que transporta l’oxigen als teixits) i mioglobina (proteïna que transporta l’oxigen en el múscul).

Altres vegetals, com la coliflor o el tomàquet, són rics en vitamines B8, important en el funcionament del sistema nerviós i circulatori i en la producció d’energia. La manca de vitamina B8 provoca dolor muscular i fatiga.

Les verdures, per tant, aporten multitud de nutrients que milloren la recuperació de l’esportista i resulten imprescindibles per millorar l’estat del sistema immunològic. A més, les fruites i verdures ocupen el segon posat en importància en la piràmide alimentosa i, segons les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), s’han de consumir almenys de tres a cinc racions diàries, ja que suposen la base d’una dieta saludable.

Dins de l’oferta i varietat en el camp de les verdures, destaquen les congelades per la seva facilitat en preparar-les, perquè aporten els mateixos micronutrientes que les verdures fresques, perquè estalvien temps -indispensable per a molts esportistes que disposen de molt poc- i perquè arriben a la taula en les mateixes condicions i amb la mateixa qualitat amb la qual són recollides en l’horta, amb totes les seves vitamines i minerals. I és que gràcies al procés d’ultracongelación al que són sotmeses les verdures congelades, s’aconsegueixen conservar els valors nutritius i organolépticos d’aquests aliments.

Quant necessita menjar cada esportista?

La quantitat d’aliments que necessita un esportista dependrà de diversos factors com l’edat, la complexió física i el tipus d’esport que realitzi. La regla general és que cal consumir la quantitat d’aliments necessaris per reposar l’alta quantitat d’energia que es crema en cada jornada esportiva.

Els especialistes recomanen, a aquelles persones que practiquen esport de forma professional, ingerir aliments cada tres hores, ja que manté els nivells de glucosa en sang, permet disposar de l’energia necessària i s’evita la sensació de gana que pot produir fatiga o cansament.

La quantitat d’energia que proporciona un aliment es mesura en calories. La majoria de les persones necessiten entre 1.500 i 2.000 calories al dia. Els esportistes augmenten aquesta xifra entre 1.000 i 1.500 calories més. Un esportista jove, encara en ple creixement, precisa gairebé 5.000 calories al dia, si és que practica esport d’alt nivell.

Es necessiten 50 nutrients essencials, entre vitamines, minerals, àcids grassos i aminoàcids. Les vitamines i minerals que el cos precisa provenen naturalment dels aliments, especialment de les fruites i verdures. Menjar varietat de verdures ajuda a obtenir molts dels nutrients que requereix l’organisme. Es recomanen totes i és aconsellable prendre-les de diversos colors -verd, groc, blanc, taronja i vermell-, doncs cada color proporciona nutrients específics necessaris tant per a una millor recuperació com per a una millor salut.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar deliciosos plats.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions