Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Llegums a l’estiu

Algunes formes fresques, nutritives i originals de menjar llegums durant l'estiu són les amanides, cremes fredes o en forma de paté

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 21deJuliolde2005

Els llegums són uns aliments nutritius que ofereixen moltes possibilitats culinàries. Amb cada vegada major protagonisme en els menús, tant familiars com dels restaurants, és un aliment molt nutritiu i energètic. Solen formar part de plats consistents i calòrics, que s’associen més als mesos de fred, quan no falten en el menú de la setmana els guisats de llegums que, ben calents, reconfortan i ajuden a reposar les forces. Però a l’estiu, la calor fa que molta gent perdi apetit, arribi a casa desganada i els plats tan consistents quedin relegats a un segon pla i no es recuperin fins a ben entrat la tardor, amb els primers descensos de temperatura. No obstant això, els llegums també poden consumir-se durant els dies de calor amb receptes fredes, senzilles, fàcils de preparar i molt saboroses.

Img ensalada garbanzos

Són molts les llars on es té costum de preparar els plats de la mateixa manera o amb petites variacions, o on es consumeixen de forma habitual els mateixos tipus d’aliments (verdures, llegums o peixos). Això explica que nombroses famílies mengin els llegums sempre com a primer plat i calents, sense conèixer una altra manera de preparar-les. No obstant això, la cultura culinària de cada zona i de cada país obre un ventall immens de possibilitats per cuinar i degustar els llegums. De forma senzilla, es poden cuinar plats variats i apetitosos.

En amanida, truita, salteadas, en purés o cremes fredes, en forma de paté o en croquetes són alguns plats originals, frescs, nutritius i deliciosos que serveixen per menjar llegums durant l’estiu. A més, són nombroses les varietats d’aquests aliments, així com les seves formes de presentació (seques, fresques, germinades, en farina, torrades). L’objectiu és buscar receptes de llegums més lleugers, que s’adecuen millor als dies més calorosos.

Receptes de llegums estiuencs

Aperitiu de cigrons

A l’humus , un plat típic de la gastronomia d’Orient Mitjà, també se li coneix amb el nom de paté de cigrons. En realitat, és una pasta molt fàcil d’elaborar que s’aconsegueix amb la barreja de cigrons cuits, tahini o pasta de sèsam, una mica d’all, pebre, suc de llimona, oli d’oliva i sal. Se serveix d’entrant com si fos un paté i és deliciós untat en pa torrat i amanit amb un chorrito d’oli d’oliva verge extra.

Amanida de llegums

Llenties, cigrons o mongetes blanques, vermelles o negres són algunes dels llegums que resulten molt riques en amanida. Hi ha gran quantitat d’amanides de llegums o preparacions de llegums freds, amb una combinació d’aliments que a un profà és molt difícil, per no dir impossible, que se li ocorrin. Tan solament fa mancada voler provar sabors i textures diferents a les quals s’està acostumat i deixar-se sorprendre per la combinació de llegums amb germinats que se serveix en amanida, com l’amanida de llenties i nous; de llenties, poma, api i enciam; de cigrons amb tomàquet; o l’ensalada russa en la qual se substitueixen els pèsols per qualsevol altre llegum.

També es poden consumir plats freds de llegums que, pels seus ingredients, serveixen com a plat únic, complet i nutritiu. És el cas de l’amanida de llenties amb pebrot verd, pastanaga i cebolleta, pebrot del piquillo i ou dur; l’amanida de mongetes amb bacallà o l’amanida de cigrons amb salsa pico de gall, cuinada amb ou, tonyina i blat de moro cuit.

Cremes o sopes de llegums freds

És molt comú durant l’estiu preparar cremes de verdures i hortalisses fredes per reconfortar i hidratar al cos de la calor de l’ambient. Són delicioses la crema de carbassó, de porros, d’espàrrecs , de remolatxa, el gaspatxo o el salmorejo. En els dies de calor, les cremes o les sopes de llegums són una alternativa per variar el menú de la setmana. Si se serveixen temperades (que no calents), la calor realça el seu sabor, per la qual cosa resulten molt riques i nutritives.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions