Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Llegums en amanida per als dies de calor

Llenties, cigrons i mongetes són ingredients estupends per elaborar plats freds, saludables i saciantes

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 19deJunyde2014
Img legumbres ensalada calor hd Imatge: studioM

Pensar en llegums equival a imaginar dies d’hivern, plats fumejants i receptes d’olla. No obstant això, aquest aliment és massa ric, saborós i versàtil com per relegar-ho solament a un moment de l’any. Amb una mica d’imaginació i, la qual cosa és millor, amb poc esforç i diners, es poden fer amb elles molts plats frescos per als dies de calor. Els entrants, els patés casolans i les amanides són algunes d’aquestes refrescants opcions, idònies per a aquest moment de l’any. A continuació s’ofereixen algunes idees per preparar amanides amb els llegums més utilitzats en la nostra cuina: llenties, cigrons i mongetes.

Img legumbres ensalada calor
Imatge: studioM

Amanides de llenties

Les llenties són una bona font de proteïnes, sobretot si es combinen amb arròs. Aporten energia, fibra, ferro i vitamines del grup B. La seva presència en la dieta ajuda a controlar els nivells de colesterol i a prevenir l’anèmia. De les moltes amanides de llenties que es poden preparar, destaquen aquestes dues per pràctiques i originals:

  • Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Amanida de tonyina i llenties. Per elaborar-la necessitarem: enciams variats, cebolleta fresca, tomàquet madur d’amanida, tonyina fresca, tiges de cebollino, llenties cuites, vinagre de sidra, mostassa i una miqueta de sal.

    El primer pas consisteix a preparar un amaniment per marinar la tonyina. Atès que el marinado no prevé contra l’anisakis, convé congelar abans el peix. Fem l’amaniment amb mostassa, vinagre i sal. Deixem reposar la tonyina en aquesta barreja durant una hora en el frigorífic. Mentre, preparem la resta de l’amanida. Barregem la cebolleta i el tomàquet picats amb les llenties cuites (de conserva, per exemple, escorregudes i esbandides sota l’aixeta). Amanim amb una miqueta d’oli d’oliva. En una ensaladera (o en plats individuals, segons com se serveixi), posem unes fulles d’enciams variats, les llenties amanides amb ceba i tomàquet i, damunt, la tonyina marinado. Com a toc final, agreguem unes tiges de cebollino recentment trossejats.

  • Amanida de llenties, poma, api i enciam. Necessitarem: llenties, ceba, api, poma, cogollos d’enciam, formatge (de bola, o també mozzarella), llimona, oli d’oliva, vinagre, pebre i sal.

    Coem les llenties en aigua amb sal (o usem un pot de llenties ja cuites), coem la ceba i reservem. Escaldem les branques d’api en aigua salada i, després, les tallem en trossets. Tallem el formatge i la poma en daus, que mullem amb una mica de suc de llimona, per evitar que la fruita s’enfosqueixi i quedi de color marró. Barregem en l’ensaladera l’api, les llenties, la poma, el formatge i els cogollos d’enciam, amanim amb oli i vinagre i servim al moment.

Amanides de cigrons

Els cigrons són tan rics en proteïnes com la carn i contenen una quantitat similar d’hidrats de carboni que els cereals. Aquests llegums aporten unes 330 kcal per cada 100 grams i són una bona font de fibra i d’àcid fólico. Existeixen moltes opcions per usar cigrons en amanides. Aquests són un parell d’exemples:

  • Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Amanida de cigrons i taronja. Per fer-la necessitarem: cigrons cuits, tomàquet d’amanida, cebolleta fresca, taronja, all, oli d’oliva, vinagre balsámico i sal.

    Rentem i trossegem un tomàquet. Pelem i trossegem una taronja. Piquem la cebolleta fresca. Barregem aquests ingredients amb oli d’oliva, vinagre balsámico i el suc d’una altra taronja i deixem macerar durant mitja hora. En aquest temps, esbandim i escorrem els cigrons de la conserva, els agreguem una dent d’all molt picat, oli d’oliva i sal. Servim en un plat i vertemos damunt l’amaniment (escorregut) que havíem deixat macerando.

  • Amanida de cigrons amb ou cuit. Els ingredients d’aquesta recepta són els següents: cigrons, ceba, porro, pastanaga, cebolleta, pebrot verd, pebrot vermell del piquillo, ous, oli d’oliva, vinagre i sal.

    Coem els cigrons en aigua bullint amb sal, ceba, porro i pastanaga. Quan estiguin fets, els escorrem i deixem que es refredin. Coem els ous, els pelem i els piquem en trossos petitons juntament amb la cebolleta, el pebrot verd i el pebrot de piquillo. Amb aquests elements, més l’oli i el vinagre, fem una vinagreta i la hi afegim als cigrons. Servim freds.

Amanides de mongetes

Les mongetes són llegums rics en fibra, folatos, potassi i ferro, encara que el seu component principal són els hidrats de carboni. Aporten una quantitat important de proteïna vegetal i, pel seu elevat contingut en fibra soluble, contribueixen a prevenir el restrenyiment i disminuir la taxa de colesterol en sang. Amb les mongetes també és possible fer diferents tipus d’amanides:

  • Img 40666g
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    Amanida de mongetes blanques i mongetes verdes amb salmó. Necessitarem: mongetes blanques, mongetes verdes, salmó fumat, all, pimentón dolç, tomàquet, tàperes, cogombrets en vinagre, enciams variats, oli d’oliva, vinagre i salsa de soia.

    Tallem una dent d’all en làmines fines i ho sofregim en una paella juntament amb les mongetes i les mongetes ja cuites i escorregudes (si tenim poc temps, podem utilitzar les que venen en conserva). Agreguem el pimentón dolç i el tomàquet tallat en cuadraditos. Continuem salteando. Traiem del foc i barregem aquests ingredients amb les tàperes i els cogombrets laminats. Amanim el conjunt amb oli d’oliva, vinagre i salsa de soia. Presentem l’amanida sobre unes fulles d’enciams variats i amb trossets de salmó fumat per damunt.

  • Amanida de mongetes negres. Per fer-la necessitarem: mongetes negres cuites, un porro (la part blanca), pebrot verd, ceba, escarola, tomàquet, olives negres, oli d’oliva, vinagre i sal.

    Piquem en juliana la cebolleta, el porro i mig pebrot, i pochamos en una paella amb oli. Preparem una vinagreta barrejant, en una tassa, el tomàquet pelat i trossejat, l’altra meitat del pebrot picat i les olives negres, també en trossets. Afegim el vinagre, l’oli i un polsim de sal. Amanim les mongetes negres cuites (i fredes) amb aquesta vinagreta i servim juntament amb el pochado de verdures i unes fulles d’escarola netes i trossejades.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions