Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Maduixes marinadas amb escuma de iogurt

Temps > 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 256 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Netegem les maduixes, les trossegem i barregem amb la pimenta, el sucre, el suc de taronja i de llimona, i una mica d’oli d’oliva. Deixem que es maceren durant un parell d’hores en el frigorífic.

Trituramos el iogurt natural amb la nata líquida i un parell de cullerades de maduixes amb els seus sucs, fins a aconseguir una crema fina de color rosa. Colem i fiquem dins d’un sifó. Col·loquem un parell de càrregues de sifó i agitem. En cada bol col·loquem les maduixes amanides amb el suc, acompanyem amb una cullereta i, per damunt, l’escuma de maduixes. Decorem amb unes hojitas de menta.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
256 15,3g 7g 24,5g 0g
13% 22% 35% 27% 1%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les maduixes destaquen pel seu elevat contingut en vitamina C, són també una excel·lent font de calci, ferro, fibra, potassi i iode. Una fruita plena d'antioxidants i vida. Es preparen amb nata i iogurt fonts de proteïnes, calci, ferro, potassi, iode, zinc, fòsfor i vitamines A, B3, B7, B9, C, I i K encara que també de greix saturat i sucres. És una recepta d'excel·lent textura cremosa no obstant això i a causa de la presència de greixos, ha de consumir-se amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Hipercolesterolemia
  • Obesidad o sobrepeso
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus