Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Menjar bé després dels excessos nadalencs

Després de dies de desenfrenament, menjars apassionants i multitud d'aliments que no ens acostumem a menjar, arriba el primer dia del nou any

Img dieta sana incio ano hd Imatge: gresey

Adeu Nadal! Hola vida sana! Avui comença un nou any i el nostre cap s’omple de bons propòsits i noves metes, que de vegades es compleixen i de vegades no. En general, gairebé tots compartim els mateixos reptes: menjar bé, fer esport i llevar-nos aquests kilitos de més. La majoria aposta per planificar una nova vida de gimnàs i menjars escassos. I en això últim ens equivoquem, ja que no cal passar gana per aprimar, doncs existeixen multitud d’aliments que poden ajudar-nos a baixar de pes. A continuació, es repassen quins són els aliments aliats per aconseguir aquests propòsits i millorar els nostres hàbits de vida.

Img dieta sana incio ano 01
Imatge: gresey

Any nou, dieta nova. L’objectiu és millorar els hàbits de vida i, en molts casos, això inclou aprimar. El primer error ve dau per pensar que és possible fer-ho a través de les famoses “dietes miraculoses”, que prometen un resultat magnífic en un període petit de temps i amb prou feines sense esforç; dietes que, a la llarga, no suposen més que un gran risc per a la salut. Els següents aliments, en canvi, poden ajudar a baixar de pes de manera saludable, sense descurar l’alimentació:

  • Fruita. Sigui la fruita que sigui, es pot menjar a qualsevol hora. Les fruites són saludables i no engreixen, ni en les postres, ni en el desdejuni. Entre les menys calòriques estan la síndria, els kiwis o les pomes. I és mentida que el plàtan tingui moltes calories.
  • Verdures. Sigues igual quina verdura es triï o quin sigui la preferida. Qualsevol estarà dins d’una dieta equilibrada. A més, les verdures tenen fibra i ajuden a recuperar el trànsit intestinal i a sadollar-se amb més rapidesa. En EROSKI CONSUMER hi ha multitud de receptes de verdures que faran que el seu consum sigui menys avorrit, com: hamburgueses d’espinacs, xips d’albergínies, lasaña de verdures sense pasta…
  • Carn. La carn també forma part d’una alimentació sana. El millor és consumir major quantitat de carn com a pollastre o gall dindi, que carn vermella. La carn de pollastre i gall dindi es pot trobar en diferents modalitats, la qual cosa evitarà avorrir-se amb receptes a la planxa, ja que també és possible rostir-les o coure-les. I si no es vol menjar carn, el tofu, a força de soia, ha arribat per donar aquesta altra opció.
  • Amanides. Resulten un remei infalible per completar qualsevol menjar i poder sadollar-se. A més, no tenen per què ser sol d’enciam; hi ha multitud de formes de poder fer amanides variades: espinacs, endívies, rúcula, canonges, que tenen menys aigua i contenen més fibra. Perfecte per al nou any!
  • Peixos. Si ben el peix sempre sembla l’alternativa més saludable, s’ha de tenir en compte que els peixos que contenen menys calories i grasses són els de tipus blanc (lluç, llucet…); encara que els greixos del peix blau (tonyina, anxova, verat…) són saludables. El consum de tots dos una vegada a la setmana és perfecte; menys arrebossat, totes les alternatives són estupendes.
  • Llegums. Aporten tanta energia i són tan bones per a la salut que es fan indispensables en la dieta. És essencial que aquest tipus d’aliments estiguin en l’alimentació almenys dues vegades per setmana. En amanida estan molt bones.
  • Ous. L’ou aporta vitamina B12 i és un aliment saludable, malgrat la seva dolenta (i infundada) fama sobre el colesterol.

I per beure l’opció és clara: aigua i aigua en totes les seves versions. Es poden aprofitar les aigües de sabors que ofereix en l’actualitat el mercat i els tes sense sucre. I cal evitar les begudes gasoses o que tinguin alt contingut en sucre i calories.

Tots aquests aliments faran que visquem de forma més saludable durant aquest any nou, especialment si es combina amb la pràctica d’exercici físic. Però si no s’és persona de gimnasos, ni per remei entra la vena runner, existeixen multitud de maneres de poder donar al cos la vitalitat i el moviment que necessita: intentar agafar el menys possible el transport i el cotxe i caminar almenys 30 minuts al dia; si es tenen fills, nebots o nets, gaudir amb ells jugant al parc a qualsevol cosa que impliqui moure’s; i, sobretot, no dedicar al sofà més d’una hora diària.

Seguint aquestes pautes i adaptant-les al dia a dia, és possible en aquest nou any aconseguir mantenir el pes amb el qual sentir-se feliç i no oblidar que el millor de menjar és gaudir amb això!

RSS. Sigue informado

Federación de cocineros y reposteros de España

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions