Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Menjar ric i sana per a un dia de platja

A la platja és possible menjar plats molt saborosos, senzills i saludables, des dels entrants fins a les postres

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 11deAgostde2014
Img comida rica sana playa hd Imatge: Fotosmurf

Per passar un dia sencer d’estiu a la platja, l’ombrel·la, les tovalloles, les tumbonas i el protector solar són utensilis molt importants. Però també fa falta portar una mica més: el menjar. I per gaudir-la, és imprescindible una nevera i unes plaques de gel, a més d’un bon assortiment d’aliments refrescants. Si ben el receptari popular ofereix molts “plats playeros” que no necessiten refrigeració (filets empanats, croquetes o truites de patata molt quallades), quan fa calor el que ve de gust és una mica més lleuger i refrescant. A continuació es ressenyen diverses idees i receptes per gaudir a la platja, des dels entrants fins a les postres.

Img comida rica sana playa
Imatge: Fotosmurf

Sopes fredes enfront del mar

Es pot dissenyar un bon menú playero des de l’aperitiu. I què millor que combatre la calor amb unes sopes fredes nutritives, com el gaspatxo o el salmorejo. Es portaran en una ampolla que es col·locarà prop dels gels per servir-les en vasitos, ben fresques.

Gaspatxo. Necessitarem: 250 g de tomàquet molt madur, 1,25 litres d’aigua, un pebrot verd petit, una dent d’all, 50 g de molla de pa, 50 ml d’oli d’oliva, 10 ml de vinagre i un polsim de sal.

  • Preparació: passem per la batedora el pebrot i el tomàquet fins que quedi una pasta; piquem l’all en el morter amb una mica de sal; agreguem el tomàquet i la molla de pa mullada i rebregada. Barregem aquest conjunt i afegim l’oli a poc a poc, removent a mà. Tirem aquesta pasta en un colador posat damunt d’un recipient gran. Vertemos llavors l’aigua sobre la pasta, removent-la per ajudar al fet que passi tot el suc al recipient. Agreguem el vinagre, rectifiquem de sal i colem una altra vegada. Solament queda trasbalsar-ho a l’ampolla que es portarà a la platja.

Salmorejo cordovès amb meló. Necessitarem: 200 g de tomàquet madur (varietat pera), 200 g de meló, una dent d’all, 150 g de molla de pa dur, 40 ml d’oli d’oliva verge extra, 10 ml de vinagre de Jerez, un polsim de sal, unes lascas de pernil serrà i un ou cuit que portarem pelat en un táper aparti.

  • Preparació: remullem el pa en aigua i escorrem amb la mà. Posem el pa en un got de batedora amb l’oli, els tomàquets, el meló pelat, l’all, la sal i una mica de vinagre. Batem a velocitat mitjana-alta durant cinc minuts, fins a formar una pasta homogènia. Provem de sabor i rectifiquem de sal al nostre gust. La pasta de salmorejo es pot alleugerir una mica afegint aigua freda, però no ha de quedar líquida, sinó cremosa. Col·loquem el salmorejo en una ampolla i refredem en la nevera durant una hora. Servim en uns gots ben freds, acompanyats d’uns trossets d’ou cuit i, si es vol, d’unes lascas de pernil serrà.

Amanides estiuenques

Solament amb vegetals, de pasta, d’arròs… Les amanides són plats molt senzills i ràpids de preparar. Mereix la pena fer-les la nit anterior i portar-les fresquitas en un recipient hermètic en la nevera portàtil. Però és important conservar-les sense amanir fins a l’últim minut perquè no es facin malbé. L’amaniment (una vinagreta, per exemple) es portarà en un recipient aparti per afegir al moment de servir. Com a plat únic, l’opció de les amanides de pasta, de llegums o les amanides d’arròs són molt nutritives i variades. Les amanides amb fruites, com les dos següents, solen ser les grans triumfadores d’aquests menjars, ja que poden donar grans resultats:

Amanida de tomàquet, préssec i cogombre amb amaniment d’adobats. Necessitarem: 200 g de cogombre, un préssec, un tomàquet madur d’amanida, 15 g d’olives, 15 g de cebolletas en vinagre, 20 g de cogombrets en vinagre, 60 ml d’oli d’oliva, 10 ml de suc de llimona, 10 ml de vinagre balsámico i un polsim de sal.

  • Preparació: netegem els cogombres, pelem i trossegem en rodanxes. Pelem el préssec i trossegem en làmines fines. Rentem el tomàquet i tallem en grillons. Col·loquem aquests ingredients en la nevera, en el mateix recipient on es porti l’amanida a la platja. D’altra banda, preparem l’amaniment, que portarem en un pot de cristall. Per a la vinagreta, barregem els adobats (olives, cebolleta i cogombret) trossejats molt petits amb l’oli d’oliva, el suc de llimona, el vinagre balsámico i la sal. Al moment de servir, amanim l’amanida fresquita amb la vinagreta d’adobats.

Amanida de cigrons i pollastre. Necessitarem: 300 g de cigrons cuits, un ou, dos tomàquets, 200 g de pit de pollastre de pollastre rostida, 50 g de cebolleta fresca, una dent d’all, 60 ml d’oli d’oliva, 20 ml de vinagre balsámico, 40 g de maionesa lleugera, unes fulles de julivert i un polsim de sal.

  • Preparació: rentem i trossegem els tomàquets en cuadraditos regulars juntament amb la cebolleta fresca i la dent d’all també molt picat. Coem l’ou en aigua bullint amb una mica de sal durant 10 minuts, refredem, pelem i reservem. Trossegem el pit de pollastre de pollastre rostida i barregem en un bol el tomàquet amb els cigrons cuits i escorreguts, la cebolleta fresca i la dent d’all. En un pot aparti, preparem l’amaniment amb oli d’oliva, sal i vinagre balsámico. Al moment de servir, amanim i agreguem l’ou dur pelat i trossejat.

Sándwiches i entrepans a l’aire lliure

Els sándwiches i entrepans són una forma divertida de menjar alguna cosa ràpid però no necessàriament pesat ni simplón. A més del senzill sándwich vegetal, o el mixt, hi ha grans opcions, com l’entrepà de pa integral amb tonyina, tomàquet, formatge i anxoves. Per fer-ho necessitarem: 400 g de pa integral (quatre bollitos), 250 g de bonic en oli, quatre tomàquets raff, 250 g de formatge cremoso, dues dents d’all, 50 g d’anxoves de Santoña en conserva i 10 ml d’oli d’oliva.

  • Preparació: obrim els panets al llarg, vertemos una cullerada d’oli d’oliva i untem amb unes dents d’all partits a la meitat. Sobre cada pa untem el formatge cremoso, col·loquem les rodanxes de tomàquet i els lloms de bonic esmicolats i acabem amb unes anxoves de Santoña en oli.

Pastissos freds sota l’ombrel·la

Si hi ha moltes persones per menjar, en comptes de fer entrepans per a tots, es pot portar un pastís fred, ja sigui de carn o de peix, o una empanada o pastís tipus quiche.

En aquest cas, és convenient una quiche de xampinyons i formatge: és fàcil de transportar en porcions i a temperatura ambienti queda molt bé. Per elaborar-la necessitarem una làmina de pasta fallta refrigerada, 175 g de xampinyons, 40 g de ceba, 125 g de nata líquida per cuinar, un ou, 40 g de formatge mozzarella, un polsim de sal i un polsim de nou moscada.

  • Preparació: estirem la massa amb el corró i la col·loquem sobre la base del motlle baix de pastís, al que abans haurem posat una miqueta de mantega i farina perquè no es pegui. Cobrim amb paper de forn i un pes damunt (per exemple, emplenem un bol amb arròs o mongetes perquè tingui pes), amb la finalitat de que no pugi la massa durant la cocció, i introduïm en el forn durant 20 minutos a 180 ºC. Una vegada horneada la base, llevem el paper i el pes. Per a la preparació del farciment de la quiche: piquem la ceba en juliana (tires fines) i la sofregim amb una miqueta d’oli d’oliva. Quan estigui daurada, barregem amb els xampinyons rentats i trossejats en làmines, i cuinem fins que se sofregeixin els xampinyons. Una vegada cuinats, traiem de la paella i col·loquem sobre un colador perquè escorri l’oli del salteado. Mentre es cuinen les verdures, fem una barreja amb la nata, un ou batut, nou moscada i sal. Barregem el salteado de xampinyons amb el preparat de nata i vertemos sobre la massa ja horneada. Espolvoreamos per damunt una miqueta de formatge rallado i horneamos el conjunt fins que es dauri la superfície, a 200 ºC durant uns 10 minuts. Traiem del forn, deixem que es temperi i introduïm en el frigorífic, on la guardarem fins a l’endemà, quan la portem a la platja.

Postres fresques per a la calor

La millor opció, la més pràctica i nutritiva, és portar la fruita fresca de temporada sencera, si bé es pot preparar algunes variants a partir de la fruita, des de la típica macedònia fins a uns deliciosos batuts de fruites fresques i llet o iogurt, fàcils de portar i mantenir freds en una ampolla. Un exemple de batut molt adequat per a la platja és el següent:

Batut estiuenc de meló, pera i poma. Necessitarem: 200 g de meló, 200 g de pera de sant Juan, 200 g de poma Pink Lady, una llimona, 300 g de iogurt natural i 200 ml de llet.

  • Preparació: pelem i llevem les llavors de les fruites, trossegem i batem amb la batedora fins que quedi una barreja homogènia. Colem el batut de fruites i barregem amb el iogurt natural i la llet fresca. Batem de nou, posem a punt de sucre, si fos necessari, i vertemos en una ampolla per portar en la nevera, prop dels gels.

Etiquetes:

Dieta estiu playa-ca

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions