Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Menjar ràpid i sana amb aliments de temporada

Idees per preparar plats senzills i saludables de tardor en pocs minuts

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 13 de Novembre de 2017
img_comida rapida sana temporada hd

L’expressió “moderi ràpida” no sempre és sinònim de “menjada escombraries”. Existeixen moltes receptes ràpides i senzilles que, a més, són molt sanes. Algunes són per fer al moment (com a patates o boniatos al microones, o una amanida temperada) i unes altres per tenir guardades en la nevera i tan sol escalfar, com els brous o les cremes de verdures. A la tardor, a més, hi ha una esplèndida varietat d’ingredients saludables i saborosos: carabassa, bolets, fruita seca… En aquest article es donen quatre idees de plats ràpids, sans i econòmics, ja que inclouen aliments típics de la temporada tardorenca.

Imatge: bit245

Per fer al moment o per tenir guardat i escalfar. Existeixen moltes receptes que faciliten poder menjar sa i ric, fins i tot si no és possible dedicar-li molt temps a la cuina. Alguns ingredients típics de la tardor, com els bolets, les carabasses, la fruita seca o els fruits vermells, són molt saludables i versàtils. La seva abundància, a més, permet adquirir-los a bon preu al mercat. Les següents són algunes idees per incorporar-los a plats senzills, encara que també es poden emprar com a guarnició, en salses, en amanides, com a aperitius…

Pasta o arròs amb bolets i vegetals

Imatge: belchonock

La pasta i l’arròs són dos bàsics de la cuina. Tots dos resulten econòmics, rendeixen molt i la seva cocció és ràpida i senzilla: basten 18 minuts per a l’arròs, i entre 7 i 12 minuts per a la pasta. Mentre es couen, es poden tallar en trossets diferents hortalisses fresques (carbassó, pastanaga, pebrot, bròcoli, carabassa) i obrir també alguna conserva de pèsols o mongetes. Se saltean els vegetals en una paella àmplia o un wok i, allí mateix, s’afegeix l’arròs o la pasta una vegada que estiguin fets. S’ofega tot el conjunt i, si es vol, es poden agregar uns bolets. Fàcil, ràpid i molt sa.

Cremes calentes de verdures

Imatge: sarsmis

De bolets, de bròcoli, de porros, de carabassa… Les cremes de verdures són sempre un encert en els mesos freds. Colorides, calentitas i nutritives, sentin fenomenal a la tardor i hivern. Es poden elaborar amb una sola hortalissa com a protagonista o preparar-les combinades. Fer-les no requereix molt temps i, a més, resulta una tasca molt agraïda, ja que es poden cuinar en quantitat i guardar en la nevera perquè després solament sigui escalfar i prendre. En aquest article hi ha algunes idees.

Salteado de verdures i carn

Imatge: Nadianb

Una altra recepta molt fàcil d’elaborar, per gaudir al moment. Prou tallar la carn (pollastre, gall dindi o vedella) en trossets i fer el mateix amb algunes hortalisses, des de carabassa i pastanaga fins a bròcoli o pebrots. Després, s’escalfa una mica d’oli en una paella antiadherente o un wok i es tiren allí tots els ingredients. A aquesta recepta se li poden afegir altres ingredients com, per exemple, llegums en conserva (com els cigrons), uns bolets o unes fulles d’espinacs frescos -això a l’últim moment, perquè conservin certa turgència-.

Truita francesa amb vegetals

Imatge: minadezhda

La socorreguda truita francesa (o regirat, si no es té massa perícia en els fogons) pot convertir-se en un plat encara més complet i saludable si se li agreguen verdures. És la famosa frittata italiana, que admet tants ingredients com es vulgui i que, de fet, permet aprofitar algunes sobres de la cuina.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions