Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

BUSCADOR

¿Sabes que tenemos unas cuantas recetas para ese ingrediente que tienes ahora mismo en mente? ¡Pruébalo!

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Milhoja de cua de vedella amb patata confitada

  • NOMBRE DE RACIONS: 4
  • TEMPORADA:

Ingredients ( 4 personas)

Cómo se elabora

ja que aquesta carn és bastant prieta o dura, el millor és cuinar-la en una olla exprés.

Cal picar la ceba, pebrot verd, tomàquet (sense pell), pastanaga i all. En l'olla exprés, abocar dues o tres cullerades soperes d'oli d'oliva, anar agregant, per aquest ordre, ceba, pastanaga, pebrot, tomàquet i all. Sofregir a foc mitjà-baix.

Mentrestant, salpebrem els trossos de cua de vedella, els enfarinem i, en una paella amb oli, els daurem per segellar-los. Una vegada daurats, els agreagamos al sofregit en l'olla exprés, ho removem tot perquè s'ajuntin els sabors, agreguem el vi i, a continuació, l'aigua.

Tanquem l'olla, la posem al foc màxim fins que comença a sortir el vapor. Llavors baixem a foc mitjà i deixem cuinar durant 40-50 minuts. Mentrestant, pelem les patates i les tallem en rodanxes, les labamos, salem i fregim, no amb molt oli, a foc lent o baix. Aconseguirem que quedin més sucoses, confitades. Una vegada acabades, les reservem.

Cuinada la carn, traiem els trossos de cua i amb ajuda d'una forquilla esmicolem la carn dels ossos/ossos, en tires o trossos petits i tendres. Podem fer-ho amb les mans ben netes. Ho reservem.

Batem el suc on s'ha cuit la carn, amb les verdures, aconseguint que tingui certa consistència o espessor per a salsa. Si ens queda molt líquid, podem agregar una mica de farina diluïda en aigua temperada, fins a aconseguir la consistència desitjada. Corregir sal si es precisa, l'ideal és aconseguir una salsa suau.

Emplatamos, millor amb un motlle rodó d'uns 10 cms de diàmetre. Col·locar sobre el centre del plat, posar una base de patates, després la carn (el doble de carn que patata), una altra segona fila de patates i una altra de carn. Ens ajudem amb una petites cullera per anar pressionant i que quedi ben farcit tot el motlle. Podem posar una última tapa de patates o no.

Retirem el motlle, amb una cullera, salseamos i posem unes fines tires de pastanaga, lleugerament a la planxa, d'adorn (es fan fàcilment amb un pelador de patates).

És un plat contundent, exquisit i ben presentat.

Semàfor Nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté:


  • Calories
    0%

  • Greix
    0g 0%
  • Greix saturat 0g 0%

  • Sucres
    g 0%

  • Sal
    g %
  • Baixa: el 10 % o menys de la Ingesta de Referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la Ingesta de Referència
  • Alta: més del 35 % de la Ingesta de Referència

* de la Ingesta de Referència (IR) per a un adult

Les receptes presenten normalment ingredients el percentatge dels quals sobre la Ingesta de Referència (IR) és alt (hi predominen grocs i taronges). Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o sopar, de manera que la mida de ració és superior i la aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents als dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 g o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 g i 700 g Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 g o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
NutrientsQuantitat Diària Orientativa
Calories2.000 Kcal
Greix70 g
Greix saturat20 g
Sucres90 g
Sal6 g

La la Ingesta de Referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica el que suposa la quantitat de nutrient d’una ració respecte a la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges de la Ingesta de Referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Versions

Encara no tenim cap versió d’aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne una!

Envia la teva versió

Trucs

Encara no tenim cap truc per a aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne un!

Envia el teu truc

Presumeix de com et va quedar la recepta i converteix-te en xef

Comentarios

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions