Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Muslitos de pollastre amb salsa barbacoa casolana de mel i mostassa

Img 155386 g
Temps 50 min - 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 264 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

En un bol, i amb ajuda d’una batedora, preparem una salsa per marinar el pollastre. Per a això, trituramos un parell de dents d’all pelats, els barregem amb dues o tres cullerades de mel floral suau, una cullerada de mostassa de qualitat, un parell de cullerades de kétchup de qualitat, una cucharadita de pimentón, un polsim de sal fumada, dues cullerades d’oli d’oliva, la meitat de la cervesa i un polsim de sal normal. Amb aquesta barreja empastifem els muslitos de pollastre trossejats i introduïm en el frigorífic durant 1 hora.

Una vegada marinados, precalentamos el forn a 200º C, introduïm els muslitos de pollastre en el forn amb la pròpia salsa. Quan la carn es dauri d’una banda, en uns 10 minuts, li donem la volta, perquè es cuini el pollastre de manera homogènia, agreguem la resta de la cervesa doble malt i deixem que se segueixi rostint altres 20 o 30 minuts, depenent del forn i de la quantitat de pollastre.

Una vegada cuinat, recuperem els sucs del rostit, desglasamos i lliguem amb una cucharadita de maicena, de manera que ens quedi una salsa lleugera i cremosa. Acompanyem aquest pollastre rostit i la salsa barbacoa casolana de mel i mostassa amb unes verdures salteadas amb allada com per exemple uns espàrrecs verds amb bolets.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
264 13g 3,2g 9,4g 0,7g
13% 19% 16% 10% 12%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El pollastre es troba en el grup d'aliments baixos en sucre. Entre les seves propietats nutricionals, destaca la presència de ferro, proteïnes, calci, potassi, iode, magnesi, fòsfor i vitamines B3, B5, B9, C i K. Conté una quantitat molt baixa de greix, la qual cosa fa d'ell un aliment apte per a consum habitual. En aquesta recepta s'acompanyen amb salsa barbacoa de mel i mostassa, una salsa amb un destacat contingut en vitamina I a més de sodi, calci, potassi, magnesi, zinc, fòsfor i vitamines B3, B9, 7 i K. És una recepta a consumir amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis