Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Nadal saludable: canvia el xip!

Cinc claus realistes per minimitzar l'impacte nadalenc en la nostra salut

img_cambiar chip navidad hd Imatge: luckybusiness

No cal enganyar-se. Desembre no és el moment idoni per replantejar-se hàbits de salut. Per descomptat, tota reflexió sobre els excessos nadalencs serà benvinguda, però amb torrons, massapans, sopars d’empresa, festes i retrobaments en l’horitzó, l’ambient general sembla desviar l’atenció sobre una altra cosa. El context no acompanya. Per això mateix, aquest article pretén ser realista, en lloc de ser una idíl·lica col·lecció de propostes que acaben en sac trencat. No es tracta, per tant, d’avançar els propòsits d’any nou a la fi de desembre, sinó de treure-li partit a tot aquest desenfrenament de festivitat.

Img cambiar chip navidad
Imatge: luckybusiness

1. Recordatori: el Nadal dur dues setmanes, no un trimestre

Els carrers tenen llums, en els supermercats hi ha torrons i la televisió s’omple de joguines. D’acord. Això no vol dir que hàgim de passar un trimestre sencer al costat d’un arbre de llums i amb un plat de bombons i massapans rebent als nostres convidats en l’entrada de casa.

Podem limitar la franja d’aquest tipus d’ambient a un període més concret: del 22 de desembre al 6 de gener per exemple. D’aquesta manera, minimitzem la pre Nadal i el gener de sobres que semblem arrossegar al mes següent amb un congelador ple i un rebost encara curull de dolços.

2. Més calories, què tal si fem exercici de força?

Durant el Nadal es consumeix una major quantitat d’energia i la gent canvia el seu patró d’alimentació. Usem aquest factor per donar-li la volta a la situació: en lloc d’intentar “moderar-se” amb els bombons que tenim en la taula mentre veiem ‘Ben-Hur’, fem en aquestes vacances una rutina d’exercici de força.

Energia i calories no faltaran en la dieta. Aprofitem almenys perquè parteix d’aquest sobrant vagi a crear teixit muscular, i no solament grassa. D’aquesta manera estarem aprofitant en part el “excés”.

3. Retrobaments amb els amics i família. Fem una mica d’exercici?

Llocs a fer una mica d’exercici, que no ens resti temps d’estar amb els nostres. Un partit de pádel, una pachanga amb les amistats, un passeig amb la família, una quedada en el rocòdrom o una excursió de senderisme són solament algunes opcions. Els bars no són l’únic lloc de trobada d’aquestes festes. Tots aquests cafès, tes, cerveses o copes pendents es poden portar a un altre entorn que sigui molt més profitós també per a la salut.

4. Preparant el menú: què tal sorprendre amb noves receptes?

Aquests dies de respir també donen el nostre temps per enfrontar-se a nous reptes. Aprendre noves tècniques de cuina o receptes és sempre una idea genial.
Podem sortir de la rutina i preparar nous plats saludables per als sopars de Nochebuena i Nit de cap d’any. O, per què no portar unes postres o un entrant diferent, si anem de convidats? No fa falta sempre portar un dolç o un vi. Sorprenguem com a hostes o convidats a la gent del nostre entorn!

5. Canvia el xip: qualitat per quantitat

Tenim aquest biaix inconscient que el Nadal és un període d’excessos. És normal perquè, en la nostra cultura, les celebracions van unides a una major quantitat i a l’abundància i agasajos en general. Una bona manera de modificar l’enfocament és canalitzar la major despesa a comprar qualitat en lloc de quantitat. No és qüestió d’omplir la taula fins que tremolin les potes, sinó de celebrar en un entorn festiu i de companyia.

Això per ventura no es pot fer amb productes de major qualitat? Potser és un bon moment per apostar per un bon peix o carn, formatge, marisc, bolets més exclusius, xocolata… No és qüestió de deixar-se una dinerada, sinó de substituir el que es destinaria a xips, embotits, foies o dolços. Li mirem la part més aprofitable a aquest Nadal?

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions