Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Necessitats calòriques de la dona segons la seva edat

En la dona, les necessitats d'energia a partir dels 40 anys, disminueixen aproximadament un 5% per cada dècada.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 14deMaigde2001

L’aportació d’energia a través dels aliments ha d’adaptar-se a les necessitats
de cada individiuo en funció de la seva edat, la seva complexió i l’activitat física
que realitzi.

Segons estima el comitè de l’OMS (Organització Mundial de la Salut), a partir
dels 40 anys les necessitats metabòliques d’energia de la dona disminueix
un 5% per cada dècada. Això es tradueix en la necessitat d’una aportació calòrica
menor, fet que no sol ser contemplat per la majoria de dones, donant lloc
a un augment de pes que pot conduir a l’obesitat si no se soluciona a temps.

La dieta a partir d’aquesta edat, quan no existeixen malalties associades, es
limita a una alimentació equilibrada d’acord amb els requeriments personals,
tenint en compte certs matisos:

Els aliments rics en hidrats de carboni complexos
(cereals, patates i llegums):

Han de constituir la base de l’alimentació sempre que s’ajustin les
quantitats a les necessitats energètiques de cada persona.
Resulta prudent reduir al màxim el consum de productes excessivament dolços
per la seva riquesa en sucres simples i calories; sobretot en cas d’obesitat,
diabetis o alteracions de lípids en sang.

És important cuidar l’origen del greix dels aliments:

Convé reduir el greix saturat (d’origen animal; excepte la del peix,
i els olis de coco o palma) pel fet que, en excés té capacitat d’augmentar
els nivells de colesterol en sang, afavorint l’acúmulo d’aquest en les
parets de les artèries i augmentant, per tant, el risc de desenvolupar arterioesclerosi.
Com a contrapartida, resulta interessant augmentar el consum de peix i utilitzar
oli d’oliva preferentment, tots dos aliments són rics en àcids grassos
insaturats, amb qualitats de reduir els nivells de triglicèrids i colesterol
sanguinis.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions