Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Necessito engreixar

Calories extra per engreixar de forma sana i equilibrada

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 03deAbrilde2007

Mentre moltes persones estan preocupades per perdre aquests quilos que sobren, unes altres busquen el contrari, engreixar. L’objectiu és el mateix en tots dos casos: aconseguir una figura amb la qual sentir-se còmode i, en un segon pla, millorar la salut.

Sigui el que sigui el motiu de voler guanyar pes, l’esforç que ha de ser realitzat és tan important com el d’aquells que volen perdre-ho. Ingerir més calories de les quals es gasten és la principal via per aconseguir-ho.

Què haig de fer?

La primera recomanació per augmentar de pes és seguir una dieta equilibrada que aporti més calories de les quals gasta l’organisme. Els qui desitgen augmentar el seu pes tendeixen a pensar que la solució és menjar més rebosteria i grasses, com a mantega o margarina i olis, dos productes que realment aporten moltes calories. No obstant això, encara que d’aquesta forma s’aconsegueix augmentar de pes, no és la via més adequada per fer-ho.

Convé que l’aportació extra de calories sigui a força d’aliments rics en hidrats de carboni com el pa, la pasta, la patata o l’arròs , i en grassa com la fruita seca, l’oli d’oliva, les olives o l’alvocat. S’ha de procurar que les grasses siguin de bona qualitat perquè la dieta sigui el més saludable possible.

Els consells dietètics més adequats

És cert que tota dieta ha de ser personalitzada. No obstant això, si es vol augmentar de pes, es poden seguir una sèrie de consells:

Aliments per prendre entre hores:
Els aliments a triar entre hores no han de restar l’apetit als principals menjars. A més, convé que tinguin un contingut de calories i nutrients elevat, és a dir, si es prenen aliments poc calòrics com una infusió sense azucarar o una tassa de brou, la persona se sent plena però només s’hidrata, no es nodreix. Per tant, l’adequat és incloure aliments de poc volum però que aportin molta energia i nutrients com la fruita seca (cacauets, ametlles, nous avellanes, festucs o pinyons), muesli, galetes, colines… Qualsevol d’aquests aliments és pràctic tant per portar com per menjar en qualsevol lloc i moment del dia.

Obrir l’apetit:
Alguns aliments ajuden a obrir l’apetit. Est és el cas dels adobats com cebolletas, olives o cogombrets. Per això es recomana menjar-los abans dels menjars principals. Així mateix, aromes com el del pa acabat d’hornear o d’altres menjars recentment elaborats també suposen un estímul per a l’apetit.

En canvi, aliments com els snacks (patates de borsa, galletitas salades…), els refrescs i els dolços aporten moltes calories sense “alimentar” a l’organisme, la qual cosa pot fer que després no es mengi el menjar fort que correspongui.

Augmentar les calories de plats:
Una altra alternativa és augmentar el valor calòric de les preparacions sense que s’apreciï. Es pot fer afegint, per exemple, major quantitat d’oli a sopes, cremes o salses, ou, formatge, mantega o nata. Per exemple, no és el mateix prendre un puré de verdures solament que amb costrones de pa fregit i bris de pollastre.

També convé beure sucs, llet sencera, batuts de fruites (a més d’aigua) per hidratar i nodrir, al mateix temps, el cos entre hores.

No oblidar-se de l’exercici

Una altra recomanació que ha d’acompanyar a la dieta és la pràctica d’exercici físic per augmentar la massa muscular. Generalment es relaciona la pràctica d’exercici amb la pèrdua de pes, alguna cosa que no és del tot cert. Els exercicis localitzats de braç, abdominals, cames o glúteos tenen com a finalitat augmentar la massa muscular del cos. El múscul que es va formant en fer exercici de forma regular pesa bastant, la qual cosa es veu reflectit en la bàscula.

Un altre avantatge de la pràctica d’exercici sobre l’augment de pes és que estimula l’apetit i millora l’estat d’ànim.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions