Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Nodreix i cuida la teva pell

Dur a terme una alimentació sana i no oblidar-se d'una correcta higiene són les claus per aconseguir una pell cuidada i amb un aspecte saludable

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 30deSetembrede2004

Els canvis d’estació comporten també canvis en l’estat
d’ànim així com en altres aspectes més visibles, com
és el cas de la pell. I és que com més variada i equilibrada sigui
l’alimentació, més sana i hidratada estarà la pell.

Elements perjudicials

Actualment, els hàbits de vida estan regits en moltes ocasions
per l’estrès. Aquesta forma “de viure ràpid” provoca que cada vegada es dediqui menys temps a preparar el menjar i com
conseqüència a menjar. Tots aquests factors, al costat de la contaminació
que existeix en algunes ciutats, provoca que la pell es vagi apagant, es ressequi
i perdi el seu llustre natural.

A això s’uneixen hàbits perjudicials per a la pell i la salut en general, com el consum d’alcohol i cafè o el tabac.
Aquestes substàncies acceleren el procés d’envelliment de la pell, ja que són capaces de dificultar l’absorció d’algunes vitamines
i minerals, i en el cas de l’alcohol, a més, afavoreix la deshidratació.

Alimentació equilibrada i hàbits saludables

Per estar sans tant per dins com per fora, gens millor que alimentar-se
de forma adequada. Perquè la nostra pell reflecteixi el nostre bon estat de salut han d’estar presents diàriament, en els menús, aliments rics en substàncies amb acció
antioxidant, encarregades de bloquejar l’efecte nociu dels radicals
lliures, molècules que ocasionen al llarg de la vida efectes negatius
per a la salut a través de la seva capacitat d’alterar l’ADN, les proteïnes
i els greixos. Els antioxidants són un grup de vitamines, minerals, colorants
naturals i altres compostos que es troben principalment en aliments vegetals,
com les fruites, els llegums, les verdures i hortalisses, i els cereals integrals.

A més, els àcids grassos insaturats com l’àcid oleic,
present en l’oli d’oliva i l’alvocat, o el linoleico i linolénico (àcids grassos essencials) present en olis
de llavors (girasol, blat de moro, soia…), fruita seca oleaginosos (nous, ametlles, avellanes, festucs, etc.) i peix blau, també són imprescindibles para
mantenir una pell ben estructurada.

Convé no oblidar que per mantenir la pell correctament
hidratada és essencial beure líquids en quantitats suficients, tant sucs
naturals com a infusions, encara que no hi ha dubte que el líquid que
millor hidrata l’organisme és l’aigua.

Duent a terme aquests saludables hàbits de vida i intentant descansar
tan bé com sigui possible, sense oblidar la importància d’una correcta higiene, és possible
aconseguir un pell tersa i hidratada, reflex d’una bona salut.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions