Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Obesitat infantil: decàleg nutricional per a pares i mares

Menjar en família, donar exemple, vigilar la grandària de les racions i ensenyar als nens a llegir la informació nutricional són passos molt importants per a prevenir l'obesitat infantil des de casa

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 22deAgostde2021
diez consejos nutricionales contra la obesidad infantil Imatge: Getty Images

La família exerceix un paper fonamental en la prevenció de l’obesitat infantil. Els adults tenim la responsabilitat de llegar als nostres fills i filles uns bons hàbits de vida, que afavoreixin el seu desenvolupament i la seva salut. No sempre és fàcil: la publicitat de productes insans dirigida als nens, la falta de recursos i, sobretot, de temps, per a comprar i cuinar a casa juguen en la nostra contra. Però tampoc és impossible, com mostren els següents 10 consells nutricionals, extrets de l’Estudi sobre la situació de l’obesitat infantil a Espanya.

10 consells per a prevenir l’obesitat infantil en família

  • 1. Animar-los a participar en la seva alimentació. Fer la llista de la compra, anar al mercat, ajudar en la cuina… Es tracta d’activitats educatives i que, a més, afavoreixen una alimentació més saludable.
  • 2. Cuinar a casa amb els menors. És una bona oportunitat perquè els nens provin diferents aliments i així augmentarà el seu interès pels plats que ells mateixos han fet.
  • 3. Menjar (o sopar) en família. Existeix nombrosa evidència científica sobre que aquest hàbit és beneficiós en diferents sentits; entre ells, redueix la probabilitat de patir obesitat al llarg de la infància.
  • 4. És un nen, cal vigilar les seves racions. Les racions que s’ofereixen als nens són cada vegada majors, la qual cosa contribueix al fet que mengin en excés i augmenti el risc de sofrir sobrepès o obesitat.
  • 5. És millor la recompensa que el càstig. Castigar per no haver menjat fruita pot fer que acabi generant rebuig cap a aquest aliment. És preferible donar-los un reforç positiu quan es prenen el menjar saludable.
  • 6. Veure la tele, els canals de Youtube i les xarxes socials amb ells. Cal ajudar-los a identificar els productes insans, a detectar els missatges que utilitza la publicitat. Per exemple, si usen per a atreure la seva atenció personatges de dibuixos animats o esportistes.
  • 7. Construir límits. Els límits són necessaris al llarg del desenvolupament i fan que la població infantil creixi de manera segura i confiada. Els adults són els que decideixen el que menjaran o sopar segons les seves necessitats, no els menors segons les seves apetències.
  • 8. Aprendre a demanar consell. És essencial que els pares i mares sàpiguen rebre el consell d’especialistes, nutricionistes o pediatres com un assessorament que els ajuda en el seu paper educador.
  • 9. Ser un bon exemple. La família pròxima actua com a model de referència en el qual constantment els nens es reflecteixen, comparen per a aprendre actituds, comportaments i estils de vida.
  • 10. Ensenyar-los a llegir la informació nutricional. Així triaran els ingredients més saludables.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

obesidad-ca

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions