Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Oli: or líquid per a la salut

Dins dels olis vegetals, el d'oliva encapçala la llista de beneficis per a l'organisme, però no és l'únic amb propietats saludables

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 15deMarçde2010
Img aceitevirgen Imatge: Pawel Kryj

El suc més consumit al nostre país no s’obté de la taronja, sinó de l’oliva. L’oli d’oliva és un tresor gastronòmic que conjuga com a pocs el plaer per al paladar i la cura de la salut. Ajuda a disminuir el colesterol dolent de l’organisme, el protegeix del risc de patir malalties coronàries, facilita la digestió i a més, conté propietats antioxidants. I tot això sense deixar de ser un clàssic en els amaniments d’amanides, un recurs que aporta personalitat en les salses i el millor company en les fritades.Ara bé, l’oli d’oliva domina, però no monopolitza. El de gira-sol es manté com el segon tipus d’oli més consumit al nostre país. En moltes llars, el seu modest preu és la seva millor carta de presentació. Malgrat que la fama, ben merescuda, l’acapara l’oli d’oliva, el de gira-sol representa una alternativa econòmica que també destaca per les seves propietats nutritives i el consum de les quals aporta efectes cardioprotectores. Per a esprémer al màxim les seves propietats, és recomanable conèixer els seus atributs per a l’organisme i seguir uns senzills consells en el seu ús i conservació.

El miracle de l'oli verge extra

/imgs/2010/03/aceitevirgen1.art.jpgL’oli d’oliva és un bàlsam per al cos gràcies a la seva composició: prop del 85% del greix que conté és insaturada, la més saludable. En ella es concentren àcids monoinsaturados com l’oleic, que és el més equilibrat, i el poliinsaturat àcid linoléico. Aquest còctel nutritiu ajuda a disminuir el colesterol dolent (LDL-c) de l’organisme al mateix temps que conserva el bo (HDL-c) i, en conseqüència, prevé les malalties cardiovasculars. El llistat de remeis no acaba aquí. L’oli d’oliva també ajuda a mantenir baixa la pressió sanguínia i alleuja els efectes de l’artritis. Gràcies al seu poder antioxidant, aquest tipus d’oli millora el flux cardiovascular i ajuda a retardar el procés d’envelliment de les cèl·lules. A més, conté vitamines A i E, i el seu consum contribueix a millorar l’aspecte i tersura de la pell.Entre els diferents tipus d’oli d’oliva que es comercialitzen, el més benvolgut en l’àmbit culinari i nutricional és l’oli d’oliva verge extra. És la màxima categoria comercial i s’obté del premsatge de les olives sense una altra manipulació que la mecànica. No pot superar una acidesa de 0,8°. Li segueix en la classificació l’oli verge, per al qual se segueix el mateix procés d’elaboració que l’anterior, encara que la seva puntuació en el tast és més baixa i la seva acidesa és diferent, té un màxim de fins a 2n. Aquests números representen el percentatge d’àcids grassos lliures, àcids que apareixen quan les olives es troben en mal estat o l’oli ha estat inadequadament tractat o conservat. Per tant, en els olis verges, a menor acidesa, major qualitat.El tercer tipus es denomina oli d’oliva. És el més consumit i està compost per una mescla d’oli d’oliva refinat i verge. En aquesta classe d’oli el grau d’acidesa (el màxim permès és 1) no és un indicador de qualitat. Finalment, es troba l’oli de pinyolada d’oliva, que no pertany a la família dels verges i és el de pitjor qualitat.

Paginació dins d’aquest contingut


RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions