Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Paella de marisc i conill al forn

Img 153284 g
Temps 20-30 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 602 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Escalfem l’oli en la paellera. Salteamos durant un minut els llagostins, retirem i reservem. Seguidament, afegim el conill trossejat i esperem al fet que comenci a daurar-se, donant-li tornades de tant en tant. Afegim l’all picat, el tomàquet trossejat, uns trossos de mongetes verdes i el pimentón. Sofregim tot molt ràpidament i afegim l’arròs i el brou de peix amb els bris de safrà.

Trossegem per la meitat les dues nécoras i submergim en el mitjà de la paella. Decorem amb els llagostins al voltant de l’arròs. Quan comenci a bullir (a foc suau, durant 5 minuts), provem el punt de sal i introduïm al forn calent a 180º C durant 12 minuts. Passat aquest temps, traiem del forn i deixem que reposi tapat amb un drap de cuina durant 3 o 4 minuts més.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
602 15,2g 2,8g 2,3g 1,1g
30% 22% 14% 3% 19%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'arròs és un deliciós aliment amb una gran varietat de nutrients en la seva composició. Posseeix un elevat contingut hidrats de carboni, la qual cosa suposa una excel·lent font d'energia per a l'organisme. És font de ferro, potassi, fòsfor, fibra i vitamines B3, B5 i B9. La carn de conill és considerada una carn blanca, conté una proporció menor de greixos en la seva composició i és una opció saludable. Destaca la presència de vitamines del grup B, sobretot la B12, és de fàcil digestió, baixa en sodi i rica en potassi. Es prepara amb llagostins, un ingredient amb un contingut excel·lent en proteïnes i baix en calories. Els llagostins són molt rics en vitamines i minerals, destaca la presència de vitamines B3, B9, B12 i I. Respecte al contingut en minerals, destaquen el magnesi, seleni, sodi, ferro, potassi, sodi i fòsfor, no obstant això és font de colesterol i no apte per a aquelles persones amb novelles elevats d'àcid úric. Una recepta calòrica a consumir amb moderació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento