Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Palitos multicereales amb pernil i escuma de tomàquet

Temps 20-30 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 113 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Posem en remull les fulles de gelatina en aigua freda. Col·loquem un cassó en el foc i introduïm allí els tomàquets trossejats amb una cullerada d’oli d’oliva verge extra i unes fulles d’alfàbrega fresca. Una vegada calenta, retirem del foc i afegim les fulles de gelatines escorregudes, el suc de mitja llimona, el sucre, sal i pebre i trituramos tot el conjunt amb una batedora. Passem per un colador fi i deixem reposar en la nevera.

Quan estigui semi quallat, omplim el sifó, carreguem d’aire a pressió i deixem reposar en la nevera uns 10 minuts. D’altra banda, emboliquem els pans amb les tires de pernil i col·loquem en uns gots alts perquè se sostinguin dempeus. Al moment de servir sifonamos l’escuma de tomàquet a la base, decorant amb unes hojitas d’alfàbrega.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
113 6,3g 1,7g 3,3g 0,7g
6% 9% 8% 4% 11%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Deliciosa recepta a força de pa, pernil i tomàquet. Un exquisit aperitiu de sabor suau i replet de nutrients. És una bona font de proteïnes d'elevat valor biològic, vitamines del grup B, A i C i minerals com el potassi, sodi, ferro, magnesi i calci. No obstant això ha de fer-se un consum prudent per la presència de sal, sobretot aquells consumidors amb problemes d'hipertensió arterial.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Hipercolesterolemia
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Diabetes mellitus
  • Hipertrigliceridemia