Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pastís de formatge i fruites sense forn

Img 152936 g
Temps > 2 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 400 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Remullem les làmines de gelatina en aigua freda. Barregem la nata amb el formatge Philadelphia i el sucre, i escalfem lleugerament (sense arribar a bullir). Afegim la gelatina remullada i escorreguda a aquesta barreja temperada, de manera que amb la calor es desfaci. Removem la nata, el formatge i la gelatina formant una crema homogènia. Vertemos la meitat d’aquesta barreja en un motlle de pastís petit per 4 persones, en la base de les quals haurem col·locat una massa de galetes María trituradas amb una mica de mantega fosa.

L’altra meitat de la crema la deixem en un lloc temperat perquè no qualli, introduïm el pastís en la nevera almenys durant 1 hora, barregem les fruites pelades i trossejades amb la resta de la crema, removem i vertemos sobre el pastís semi freda, tapem i tornem a introduir en la nevera almenys durant 4 hores fins que acabi de quallar el pastís de formatge i fruites freda.

Una vegada quallada el pastís, la traiem de la nevera i sense llevar del motlle, decorem amb la melmelada o confitura de maduixa lleugerament diluïda amb aigua i bugada, perquè quedi una salsa de maduixa sense ensopecs. Tornem a introduir en la nevera durant altres 2 hores perquè qualli la salsa sobre el pastís. Desmoldamos amb cura i servim acompanyada de trossets de fruites del bosc com a mores, gerds i nabius al voltant o trossets de fruites de temporada.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
400 23,9g 14,5g 30g 0,6g
20% 34% 73% 33% 10%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

En el contingut nutricional d'aquesta recepta és variat, la presència de formatge crema aporta ferro, calci, potassi, sodi, magnesi, fòsfor i vitamines A, B3, B9, C, D, K i I, no obstant això és també font de greix i azucares el que ha de tenir-se en compte i no abusar. La presència de fruites summa contingut en azucares alhora que afegeix fibra, calci, magnesi, fòsfor i vitamines A, C i D. No obstant això, és una recepta amb una important presència de greix, procedent de la nata, les galetes i la mantega el que ha de consumir-se de manera molt esporàdica i en petites quantitats.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Hipercolesterolemia
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso