Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

BUSCADOR

¿Sabes que tenemos unas cuantas recetas para ese ingrediente que tienes ahora mismo en mente? ¡Pruébalo!

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pebrots en nogada (salsa de nou)

  • NOMBRE DE RACIONS: 4
  • TEMPORADA:

Ingredients ( 4 personas)

Cómo se elabora

Posar l'aigua al foc i, quan trenqui a bullir, agregar el pebre, els claus d'olor, el llorer, la farigola i sal al gust. Deixar bullir durant 5 minuts i retirar del foc.

Mentre, rostir i retirar la pell dels pebrots. Obrir-los pel lateral i retirar les llavors i venes.

Una vegada nets, submergir-los en l'aigua, preparada prèviament, que no ha d'estar molt calenta com per cremar en ficar la mà. Deixar-los en l'aigua mentre es prepara el farcit i la nogada.

A part, en una paella gran, escalfar a foc alt l'oli d'oliva i fregir lleugerament l'all picat. Agregar la ceba i deixar-la suavitzar. Agregar el tomàquet i deixar tot a foc sota uns cinc minuts o fins que el tomàquet estigui cuit. Agregar les carns picades.

Quan la carn comença a coure's, agregar les ametlles i els raïms passes, deixar cuinar uns minuts més per incorporar els ingredients.

Fregir el plàtan en una paella amb l'oli de blat de moro, girasol o soia.

Una vegada fregit el plàtan, amb un color daurat, retirar del foc.

Agregar el plàtan, la poma, la pera i el préssec a la barreja anterior. Assaonar amb sal i pebre i cuinar a foc mitjà, movent de vegada en vegada en quan i cuidant que no es bati la barreja. Deixar al costat

Treure els pebrots de l'aigua, assecar-los lleugerament i emplenar-los amb la preparació anterior.

Per preparar la nogada, liquar la crema agra, les nous, el sucre i el xerès dolç.

Servir el chile en un plat i banyar amb la nogada.

Es pot substituir el plàtan per batata dolç, a la qual s'agrega una mica de sucre quan es fregeix. El sabor canvia molt, però és molt saborós.

Semàfor Nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté:


  • Calories
    0%

  • Greix
    0g 0%
  • Greix saturat 0g 0%

  • Sucres
    g 0%

  • Sal
    g %
  • Baixa: el 10 % o menys de la Ingesta de Referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la Ingesta de Referència
  • Alta: més del 35 % de la Ingesta de Referència

* de la Ingesta de Referència (IR) per a un adult

Les receptes presenten normalment ingredients el percentatge dels quals sobre la Ingesta de Referència (IR) és alt (hi predominen grocs i taronges). Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o sopar, de manera que la mida de ració és superior i la aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents als dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 g o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 g i 700 g Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 g o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
NutrientsQuantitat Diària Orientativa
Calories2.000 Kcal
Greix70 g
Greix saturat20 g
Sucres90 g
Sal6 g

La la Ingesta de Referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica el que suposa la quantitat de nutrient d’una ració respecte a la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges de la Ingesta de Referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Versions

Encara no tenim cap versió d’aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne una!

Envia la teva versió

Trucs

Encara no tenim cap truc per a aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne un!

Envia el teu truc

Presumeix de com et va quedar la recepta i converteix-te en xef

Comentarios

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte