Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Picoteo saludable per a una nit d’estiu

Preparar uns crudités de verdures amb diferents salses per untar és una manera estupenda de resoldre un sopar amb aliments saludables, saborosos i vistosos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 12deJuliolde2016
Img picoteo saludable noche verano hd Imatge: tbralnina

A l’estiu, i més si s’està de vacances, no sempre ve de gust ficar-se en la cuina per preparar el sopar. Entre la calor, la mandra i l’ambient relaxat d’aquests mesos, moltes vegades es prefereix picotear. Amb un mínim de planificació i ganes de fer menjars rics, vistoses i sanes, es pot elaborar un sopar diferent per gaudir d’una nit d’estiu sense caure en els excessos. En aquest article es donen unes quantes idees senzilles d’entrants i s’explica com es preparen algunes salses delicioses i saludables.

Img picoteo saludable noche verano
Imatge: tbralnina

En un sopar saludable, l’entrant principal amb el qual encertar consisteix en unes crudités de verdures. Per a això, serveixen com a ingredients pastanagues (pelades i tallades en bastons alargaditos, que són fàcils d’agafar amb les mans i menjar de manera informal), carbassons (també en bastons), uns xampinyons frescos i laminatges, o rabanitos, tomatitos cherry tallats per la meitat, tires de cogollos d’enciam, endívies, fulles de rúcula, créixens… A més de les verdures, es poden agregar unes tortitas de blat de moro, que aportaran un toc enriquidor al sopar, igual que bastoncitos de pans amb llavors i trossets de pa de pita torrats.

Tots aquests elements, des de les verdures que són molt sanes, cruixents, fresques i amb textura idònia per poder menjar crues, fins a les tortitas i els pans, es poden acompanyar de diverses cremes i salses que seran més o menys sanes, depenent dels ingredients i de la quantitat que es mengin.

Les millors salses per acompanyar un picoteo sa

  • Hummus de cigrons amb olives verdes

    Aquesta és una manera senzilla de preparar un “dip” o entrant de picoteo, fàcil i sa, que permetrà oferir un extraordinari aperitiu amb uns cigrons cuits, triturados i condimentats. Per a això, cal escórrer 250 grams de cigrons del suc de cocció o de la conserva i introduir-los en un got de batedora juntament amb una dent d’all, una cucharadita de crema d’ajonjolí (o una cucharadita de llavors de sèsam lleugerament torrades), una cullerada de suc de llimona i quatre cullerades d’oli d’oliva verge. Es tritura tot fins a aconseguir una crema fina i brillant. Després, es trossegen 50 grams d’olives verdes sense os/os molt diminut, però sense que es faci papilla, i s’agreguen a l’humus. Es remou i llest per servir!

  • Crema de formatge feta amb alvocat

    Es pelen dos alvocats i es rocían amb el suc de mitja llimona perquè no s’enfosqueixi la carn. La carn de l’alvocat es fa puré amb 100 grams de formatge feta, unes cullerades de nata líquida i un parell de cullerades d’oli d’oliva. Se salpebra perquè tingui una mica més de sabor i, si es prefereix un toc picante, es poden agregar unes rodajitas de chile. Reservar en la nevera fins al moment de servir.

  • Salsa de iogurt amb cebollino

    Per obtenir una salsa homogènia cal barrejar un iogurt natural amb el suc de mitja llimona, dues cullerades d’oli d’oliva, unes tiges de cebollino, sal i pebre. Per reduir més les calories d’aquesta salsa es poden emprar iogurts descremats. Es tritura tot fins que la crema adquireixi un lleuger color verd i el sabor estigui al gust del xef. Es va agregant una mica més d’oli, pebre o llimona depenent dels sabors que es vulguin obtenir.

  • Guacamole suau

    Es frega l’interior d’un recipient amb una dent d’all i en ell es prepara el guacamole. Es parteixen dos alvocats i es buida la polpa en el recipient, s’afegeixen 30 grams de ceba molt trossejada i s’aixafa tot fins que quedi com una papilla. S’aboquen dues cullerades de suc de llimona i dues cullerades d’oli d’oliva, barrejant tot molt bé. S’agrega un trosset de chile jalapeño molt trossejat (si agrada el picante) o unes gotes de tabasco. S’assaona barrejant de nou i es porta al frigorífic fins al moment en què s’usi..

  • Paté de musclos sobre fulles d’endívies

    Cal escórrer la meitat de l’escabetx dels musclos d’una llauna, fer el mateix amb tot l’oli d’un parell de llaunes de bonic i col·locar els musclos (amb part del seu escabetx) i el bonic esmollat en el got de la batedora. S’afegeixen també 40 grams de formatge cremoso i dues cullerades de maionesa lleugera i es tritura tot fins a obtenir una barreja de consistència homogènia. Si queda massa lleugera, s’agreguen uns pocs musclos més i una mica de bonic esmollat. També es poden utilitzar barritas de cranc per donar-li una textura més cremosa al paté. Per a la seva presentació, s’ha de col·locar la barreja en un petit bol i servir en la taula acompanyada de tostas de blat de moro o amb unes fulles d’endívia. Es pot conservar en la nevera, en un recipient de cristall tapat, durant uns dos o tres dies.

  • Crema freda per untar d’albergínia i sèsam

    Es rosteixen dues albergínies, sense pelar, en el forn a 180 ºC durant 50 minuts. Quan la pell s’hagi torrat, cal retirar-les del foc, esperar al fet que es refredin i pelar-les. Després, s’ha de barrejar la carn de l’albergínia rostida amb quatre cullerades d’oli d’oliva, una dent d’all i un parell de cucharaditas de sèsam torrat. Amb una batedora, es tritura tot fins a fer una crema homogènia, que es posa a punt de sal. Se serveix juntament amb unes anchoíllas en oli, escorregudes de la conserva, i uns granits de sèsam torrat per sobre dels bols de servei.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions