Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pizzes casolanes, més sanes i menys calòriques

La pizza és un preparat apte per a totes les edats segons com es prepari, i fins i tot adequat per a dietes baixes en greixos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dissabte, 28deJuliolde2007

El fast food o menjar ràpid s’ha convertit en un hàbit per a una gran part de la població, especialment pels més joves, que consideren aquest tipus de menjar un pretext per reunir-se amb els amics sense gastar massa. Aquest tipus de menjar, que inclou pizzes, entrepans o hamburgueses, ha estat molt criticada en les últimes dècades. No obstant això, pot ser apta per a totes les edats segons com es prepari. Fins i tot les poden prendre els qui segueixen dietes per perdre pes o baixes en greix. Un exemple està en les pizzes, que elaborades a casa poden convertir-se en un aliment molt nutritiu i saludable.

Pizzes, millor sense so casolanes

El contingut nutricional de la pizza varia segons els seus ingredients, ja siguin carns, peixos, formatges o vegetals. En tot cas, les propietàries són les més recomanades, ja que d’aquesta forma es pot estar segur de la qualitat i quantitat d’aquests ingredients. A més, és un plat fàcil de preparar i de gran acceptació.

Els mateixos elements que s’inclouen en una pizza tradicional poden convertir-se en més saludables si s’usen les seves varietats menys grasses. Així, podem incloure en aquestes formatge poc gras, ja que els hi ha especials baixos en greix; pernil magre o fiambre de pollastre o gall dindi, encara menys grassos que el pernil york o serrà; tonyina al natural només conservat en aigua i sal; tomàquet triturado; i diverses hortalisses o verdures com a rodes de tomàquet, ceba, pebrot, xampinyons o carxofes. Una porció de pizza amb aquests ingredients resulta d’allò més completa sense necessitat d’afegir res més al menjar, excepte un bon got d’aigua i potser una amanida variada com a entrant. Per a les postres, una fruita o un làctic senzill (iogurt o quallada) acabaria de completar un menjar saludable i no tan calòrica.

Rico aporti en nutrients

La pizza casolana no ha de convertir-se en el plat de cada dia, ja que es deixaria d’ingerir altres aliments claus per a una dieta equilibrada
La base de pizza conté fonamentalment hidrats de carboni complexos (igual que el pa, l’arròs, les pastes alimentoses, els llegums o les patates). Els ingredients d’origen animal afegits contenen proteïnes de qualitat i quantitats variables de greix (segons el tipus de formatge i de pernil o fiambre empleats, per exemple). Finalment, els vegetals aporten principalment fibres i minerals.

Tot l’esmentat no hauria d’usar-se com a excusa per convertir les pizzes casolanes en el plat de cada dia. En aquest cas, no s’estarien ingerint altres aliments que són bàsics per a la nostra salut. Per tant, el preferible és realitzar un consum ocasional, sense deixar que es converteixi en un hàbit, i intentar dur a terme les recomanacions d’una dieta equilibrada.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions