Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Plats d’hivern: verdures per entrar en calor

Una crema calentita de verdures i un saborós pastís de patates i espinacs són dos idees culinàries amb vegetals per gaudir en la taula quan fa fred

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 28deFebrerde2019

Durant els mesos més freds de l’any, l’alimentació és clau per mantenir les defenses del cos a ple rendiment, evitant grips o refredats. Per a això, és fonamental incloure fruites i verdures en la dieta diària. Existeixen moltes formes de preparar les verdures, no obstant això, el més recomanable durant l’hivern és consumir-les calents: estan delicioses i ajuden a entrar en calor! A continuació expliquem com fer diverses d’elles, usant cassoles, paelles i fins a forn.

De cullera

Un dels plats més comuns a l’hivern són les cremes calentes de verdura. Les combinacions són infinites, per complet saludables i molt fàcils d’elaborar. A més, gràcies a les verdures congelades, es pot afegir qualsevol varietat, amb independència del seu moment de maduració i recol·lecta. Entre les cremes que es fan més comunament, destaca la crema de carbassó, però existeixen varietats per a tots els gustos, com la crema de pebrots vermells, la crema d’enciam i ceba, la crema de carabassa i porro, la crema d’espinacs o la crema d’espàrrecs.

Al forn

A més de les cremes, existeixen altres alternatives per menjar verdura a l’hivern. Què tal una ració de bròcoli amb beixamel? Per elaborar aquesta recepta el primer que cal fer és una salsa de tomàquet. Sobre la safata del forn s’han de col·locar uns tomàquets rentats i tallats, una ceba picada, dues dents d’all pelats i laminatges, sal i un doll d’oli sobre aquests ingredients. A continuació, es cuina tot en el forn a 210 ºC durant mitja hora aproximadament. Quant estigui llest, cal triturarlo i reservar per més endavant.

D’altra banda, cal netejar el bròcoli i coure-ho en una cassola amb aigua i sal durant sis minuts. És important no excedir-se amb la sal. A continuació, s’ha de tallar i escórrer. Per fer la beixamel cal seguir els passos habituals: col·locar una cassola al foc amb mantega, agregar la farina, ofegar i, quan la farina estigui torrada, abocar la llet calenta a poc a poc, sense deixar de remoure perquè no sorgeixin grumolls en la barreja. I, al final, queda afegir el formatge, un polsim de nou moscada rallada i un polsim de sal. Quan tots els ingredients estiguin junts, cal barrejar bé i remoure a foc suau fins que s’acabi de cuinar. Per servir, primer es col·loca la salsa de tomàquet, damunt el bròcoli i, sobre la verdura, la beixamel de formatge. Solament queda gratinar-ho en el forn i llest!

A la cassola!

Si preferim una mica més suau, podem optar per una sopa de verdures, per exemple, una sopa juliana. Per a això necessitem comptar amb dues pastanagues, dues branques d’api, un nap, un porro, i afegir un litre i mitjà de brou de pollastre, mantega i sal (opcional). En primer lloc, cal tallar les verdures en juliana, és a dir, en tires llargues i fines. A part, en una cassola s’ha d’ofegar una mica de mantega, per després saltear la verdura durant cinc minuts. Quant estigui llest, toca afegir el brou a poc a poc, tirar la sal al gust i deixar bullir entorn de deu minuts. És un plat molt senzill i nutritiu que recomanen servir-ho molt calent!

La combinació original

Si pensem en una mica més original, podem elaborar un pastís de patata i espinac, un plat vegetarià deliciós. En primer lloc, cal rentar i tallar bé els porros en llesques fines. A continuació, s’han d’ofegar en una paella amb una mica d’oli d’oliva i algunes fulles d’espinac rentades prèviament. Després, cal afegir sal al gust i una mica de pebre blanc i, després, deixar cuinar fins que les fulles d’espinac estiguin tendres. D’altra banda, s’han de bullir les patates, sense pelar, per retirar la pell quan estiguin cuites i elaborar, aparti, un puré amb sal, nou moscada i pebre blanc. També cal bullir dos ous i picar-los. Després, en una safata per a forn, s’ha de col·locar una capa molt fina de puré de patata, damunt la barreja d’espinacs i porro i, sobre això, l’ou picat i trossos de formatge fresc. I, finalment, cal afegir una altra capa de puré de patates. Abans d’introduir en el forn és important allisar la superfície. Cal hornear durant mitja hora aproximadament i llest!

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar deliciosos plats.

Etiquetes:

verdura

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions