Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pollastre en broqueta d’hortalisses i fruites d’estiu

Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 315 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Empastifem els contra cuixes de pollastre amb oli, sal i pebre negre. Els col·loquem en una safata de forn sobre una base amb ceba, pebrot verd, all i pastanagues, tot això pelat i trossejat gruix. Introduïm en el forn a 200º C durant 60 minuts.

A mig rostit agreguem un got de cervesa lager i deixem que se segueixin cuinant els contra cuixes junt les hortalisses i sucs del rostit. Quan faltin 5 minuts per acabar el rostit pugem la temperatura de forn a 225ºC perquè acabin de daurar-se.

Just en aquest moment trossegem uns préssecs i paraguaians i daurem en una paella amb un toc d’oli d’oliva i un polsim de sal. Presentem en forma de broqueta: enfilem el contramuslo amb les hortalisses rostides i les fruites salteadas com a refrescant guarnició, acompanyats amb els sucs del rostit.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
315 17,9g 3,9g 12,8g 0,6g
16% 26% 19% 14% 10%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El pollastre és un aliment ric en vitamina B6 i baix en sucre, és una font de nutrients com el ferro, calci, potassi, iode, zinc i vitamines del grup B. es prepara amb importants dosis de vegetals: ceba, pebrots, préssecs o paraguaians. Aquest grup d'aliments és una magnifica font de nutrients entre els quals destaca la presència de potassi, calci, magnesi, ferro, zinc, fòsfor i vitamnias C, A, D i del grup B. Una recepta repleta de nutrients.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Hipercolesterolemia
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Diabetes mellitus