Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Posa fruita als teus plats salats!

Cinc receptes delicioses amb fruites, des de pasta amb pera i formatge gorgonzola fins a amanida de cigrons amb taronja

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 09 de Agost de 2016

Preparar receptes de rebosteria amb fruites no és un gran desafiament. Però què dir dels plats salats? Algunes receptes milloren molt quan incorporem un toc fruiter, i no solament de sabor i d’aspecte. També el seu perfil nutricional es torna molt més interessant, ja que les fruites són un aliment saludable que aporta vitamines i altres nutrients molt importants i beneficiosos per a la salut. A continuació es donen una sèrie de receptes on les fruites combinen de meravella amb les receptes salades.

Imatge: robertprzybysz

Les fruites són fonamentals en la dieta per múltiples motius: proporcionen valuosos nutrients, són font de fibra i antioxidants, gairebé no contenen grassa i ajuden a mantenir una correcta hidratació. El problema és que no sempre tenen suficient presència en els menús. Sovint (i no sempre), les fruites es releguen al moment de les postres i oblidem que també poden formar part dels plats principals en el menjar i el sopar.

La fruita aporta colors cridaners i textures noves, fins i tot als plats més senzills. Poma amb formatge brie, tostas amb rodanxes de plàtan, maduixes en les amanides, broquetes multicolors acompanyant alguna carn… L’únic límit ho marquen la imaginació i el paladar. Si, a més, usem fruita de temporada, fresca i al punt de maduresa, aconseguirem que una mateixa recepta variï segons l’estació de l’any en la qual ens trobem. Tot el plat canviarà de sabor i serà una experiència nova per al paladar.

1. Salmó marinado amb alvocat i pinya

Piquem un llom de salmó fresc sense pell ni espines en cuadraditos petits (com per menjar dos d’un sol mos) i marinamos en un recipient amb unes cullerades de suc de pinya i un parell de cullerades de salsa teriyaki. Deixem que reposi en el frigorífic durant uns 30 minuts. Mentre, trossegem 100 grams de pinya natural i un parell d’alvocats pelats de la mateixa grandària que els trossets de salmó.

Amb una mica dels sucs del marinado alleugerim 50 grams de maionesa que col·locarem a la base d’unes culleretes de servei. Sobre la maionesa disposem el salmó marinado i escorregut, acompanyat de trossets d’alvocat i pinya. Decorem amb uns trossets de cebollino fresc i unes gotetes d’oli d’oliva verge extra.

2. Amanida de cigrons i taronges

Rentem i trossegem un tomàquet d’amanida gran i madur. També pelem i trossegem una taronja, deixant-la sense gens de la pell blanquecina que la recobreix, i la tallem en cuadraditos regulars. Piquem una cebolleta fresca. Agreguem quatre cullerades d’oli d’oliva, dues cullerades de vinagre balsámico, el suc d’una taronja i un polsim de sal. I deixem macerar aquesta base de l’amanida durant 30 minuts.

Utilitzem cigrons cuits en conserva. Abans d’incorporar els llegums en l’amanida, les escorrem i aclarim amb aigua, les amanim amb una dent d’all pelat i tallat en brunoise (cuadraditos molt petits) i una cullera d’oli d’oliva amb un polsim de sal. Servim la base de cigrons amb l’amaniment de tomàquet, taronja i cebolleta, escorregut de la maceración.

Batem lleugerament els sucs de la maceración i amanim amb unes gotetes d’aquests sucs l’amanida de cigrons. Es pot també escalfar en un cassó perquè redueixi el seu volum mitjançant l’evaporació i aconseguir una textura caramelizada d’aquests sucs, obtenint una vinagreta temperada i cremosa.

3. Tagliatelles amb pera i formatge gorgonzola

Coem 300 grams de tagliatelles en abundant aigua bullint amb un polsim de sal. Quan estiguin al donin-te (bullits però amb un punt cru al centre), després d’uns sis minuts, els refresquem sota un doll d’aigua, escorrem i untem amb una mica d’oli d’oliva verge.

Mentre, anem pelant i trossejant en cuadraditos 100 grams de ceba i una dent d’all i cuinem a foc suau en una paella amb un parell de cullerades d’oli d’oliva. Una vegada salteada la ceba, agreguem un parell de tomàquets pelats, sense llavors, dues peres pelades i trossejades, pugem la intensitat del foc i salteamos la verdura amb la pera. Quan estigui daurada la superfície de la pera, vertemos sobre el salteado un got de nata líquida per cuinar i 100 grams del formatge gorgonzola.

A foc mitjà deixem que es formi la salsa amb les verdures i pera, espolvoreamos un polsim d’alfàbrega fresca recentment trossejada, agreguem els tagliatelles, removem perquè s’impregnin de la salsa i servim al moment amb 50 grams de trossets de formatge gorgonzola per damunt.

4. Hamburguesa de vedella amb bacón i poma

Primer preparem la barreja de carn per a l’hamburguesa. Per a això pelem i piquem finament una dent d’all en brunoise (en cuadraditos petits) juntament amb unes fulles de julivert. Remullem la molla de pa en llet perquè es formi una massa cremosa. Barregem 400 grams carn picada de vedella amb l’all, el julivert i la massa de llet i pa, removem i posem a punt de sal i pebre. Repartim la barreja en vuit parts i formem les hamburgueses.

Acompanyem les hamburgueses amb poma i bacón. Pelem un parell de pomes i les tallem en trossets regulars. Tallem el bacón també en petits taquitos. En una paella antiadherente, salteamos els trossets de bacón i quan comencin a daurar-se en el seu propi greix, agreguem la poma trossejada, donem un toc de sal i un polsim de sucre i deixem que es cuinin a foc suau durant 10 minuts.

Cuinem les hamburgueses en una superfície antiadherente, bé en una paella o una planxa de cuina, amb unes gotes d’oli. La cocció es fa a foc mitjà durant uns quatre minuts per cada costat. Obrim els panets d’hamburgueses, torrem la part interna amb un toc de calor en la planxa o paella antiadherente, col·loquem l’hamburguesa i sobre ella el salteado de poma i bacón. Podem afegir una salsa de tomàquet casolana o salsa kétchup de qualitat.

5. Magret d’ànec amb poma, préssec i pera

Per cuinar el magret, salem l’exterior i realitzem una sèrie d’incisions en forma de quadrícula en la pell, sense arribar a tallar la carn. Cuinem la part de la pell en una paella antiadherente prèviament escalfada, fins que es funda part del greix i quedi una crosta daurada i reduïda a un terç de la seva grandària. A continuació, retirem el greix fos de la paella, marquem lleugerament la part de la carn, fins que se segelli el magret per no perdre els seus sucs. Acabem de cuinar en el forn a 180 ºC, fins que l’interior del magret abast 65 ºC.

Llavors retirem de la calor, deixem que reposi durant cinc minuts i filetegem en rodanxes gruixudes, de manera que quedi rosat i sucós en el seu interior. Acompanyem d’unes fruites rostides que elaborem en una font de forn, en la qual disposem una poma, un préssec i una pera, totes elles pelades, tallades en cambres i sense llavors.

Espolvoreamos amb dues cullerades de sucre, el suc de mitja llimona i mig got d’aigua a la base de la font de les fruites i introduïm en el forn a 200 ºC durant 40 minuts. De tant en tant remourem perquè s’agafen de forma regular i cuinarem fins que prenguin color uniforme i estiguin rostides les fruites.

Al moment de servir, trossegem i reguem amb el propi caramel que s’haurà format durant el rostit, que donarà un contrapunt dolç al magret d’ànec.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions