Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Què contenen les sopes de sobre?

El seu elevat nivell de sodi aconsella que sigui un aliment ocasional en la dieta

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 16deMarçde2006

Fideus de sèmola de blat, sal, midó de blat, hortalisses i verdures deshidratades i diversos potenciadores del sabor. Aquests són bàsicament els ingredients que presenten les sopes de sobre. Vàlides per preparar un menjar o un sopar ràpid, el seu elevat nivell de sodi aconsella que sigui un aliment ocasional en la dieta.

Com s’elaboren?

Les sopes de sobre pertanyen al grup d’aliments denominats deshidratats. Els seus ingredients són sotmesos a un procés en què s’elimina l’aigua que contenen per si cadascun d’ells. Per aconseguir-ho, se’ls sotmet a una força de calor que aconsegueix que l’aigua o el vapor d’aigua travessi l’aliment i ho abandoni. Aquest mètode proporciona estabilitat microbiològica al producte, doncs sense aigua es redueix la possibilitat de creixement de microbis.

Baixes en calories i pobres en greix

Les sopes de sobre es preparen amb abudante aigua i poden consumir-se sense precisar cap amaniment, per aquest motiu la seva aportació calòrica sigui molt baix: un plat de sopa
suposa unes 50 calories.
El greix és també escassa, i igual succeeix amb les proteïnes
i hidrats de carboni. Però tampoc tenen amb prou feines vitamines i minerals, salvo de clorur de sodi, la sal de la cuina. El seu nivell és sensiblement alt i això cal tenir-ho molt present quan es va ingerir una sopa de sobre, o s’ofereix a nens o persones que precisen portar una dieta pobra en sodi.
Així mateix, aquest aliment conté una important quantitat d’additius alimentaris: colorants i glutamato monosódico (I-621), un additiu que té la funció de potenciar el sabor, en gran part pel seu contingut en sodi.

Els seus avantatges i els seus inconvenients

Aquestes sopes es poden incloure en la dieta de persones sanes, sempre que es faci manera ocasional. Tenen l’avantatge que es preparen de manera molt ràpida. Són molt apetecibles durant els mesos més freds de l’any, ja que en tractar-se d’una beguda calenta entonen l’estómac i resulten reconstituents i reconfortants.

Si es té en compte el seu poder de sacietat i la seva baixa aportació calòrica i de greix, les sopes de sobre resulten adequades en situacions d’excés de pes. Un altre aspecte positiu que comparteix amb les dietes casolanes és que contribueixen a augmentar la ingesta de líquids, tan importants per aconseguir un adequat estat d’hidratació.

Però encara que algunes marques comercials disposen de sopes baixes en sodi, en general, les sopes de sobre no són recomanables per els qui han de restringir la sal en la seva alimentació, com succeeix en cas d’hipertensió, afeccions cardiovasculars o retenció de líquids.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions