Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Què fer perquè els més petits prenguin més fruita

Els nens i nenes han de consumir almenys dues o tres peces de fruita al dia per la seva aportació nutritiva.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 16deOctubrede2001

Les fruites contenen una gran quantitat de vitamines, minerals, fibra i antioxidants,
substàncies que regulen tots els processos que tenen lloc en el cos, i que
per tant, són indispensables per al bon funcionament de l’organisme.

Els més petits solen mostrar-se poc inclinats a consumir fruita, a
excepció del plàtan, fàcil de pelar i d’agradable sabor
dolç. No obstant això, s’ha de promocionar el consum de tota mena de fruites, ja
que hi ha certes vitamines o minerals que es troben en unes i no en unes altres.
Així el plàtan aporta molt potassi,
però no obstant això, té un contingut insignificant de
vitamina C
.

Què podem fer per a promocionar el consum de fruites?

En el col·legi….
Moltes mares i pares es posen d’acord a l’hora de programar els esmorzars
dels més petits. Setmanalment, inclouen per a tots per igual
diferents tipus de fruites en la bossa de l’esmorzar; el dilluns mandarines, el
dimarts poma, etc. Els nens i nenes aprenen per imitació,
i realitzar aquest tipus d’iniciatives contribueix de manera molt positiva al fet que es
adquireixi l’hàbit de prendre diferents tipus de fruita.
A casa…
S’ha d’intentar que els nens i nenes participin en la compra
i en la cuina, en la mesura de les seves possibilitats, per a motivar-los i ensenyar-los
la importància de menjar de tot. Podem elaborar amb ells receptes de sorbets
de fruites, macedònies, batuts (iogurt amb fruites fresques…), gelatina amb trossos
de fruites, etc.

La fruita pot presentar-se de diferents maneres:
Al natural o en suc, triturades i batudes amb iogurt (una sola fruita o vàries
que harmonitzin: Per exemple batut de maduixes, taronja i iogurt), en compota o
en puré
puré cobert amb una capa de iogurt i canyella (per exemple: puré
de poma amb iogurt de llimona), puré d’una fruita amb trossos de
una altra (per exemple: puré de poma amb trossos de plàtan i pera
cuita), rostides, tallada en trossos (macedònia), macedònia sobre un fons de
iogurt o formatge fresc, macedònia amb trossos de formatge fresc o de gelatina de
fruites.
Les fruites també poden portar alguna salsa de la mena de gelats o cremes,
per a ocasions especials.
D’altra banda, es poden elaborar salses de fruites: Es tritura la fruita i es
li afegeix sucre i una mica de suc de llimona (de maduixa, de
kiwi, d’albercoc, de pinya…), podent-se barrejar amb iogurt
o formatge fresc o mató batut, etc.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions