Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Què menjar quan es vol fer més exercici?

La pràctica de l'exercici requereix una major aportació d'hidrats de carboni per poder equilibrar calories ingerides i gastades

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 07deMarçde2007

La societat canvia, i en els temps en els quals vivim es busquen cada vegada més certs valors com el benestar en tots els seus aspectes, tant físic -volem veure’ns millor-, com a mental i social.

En aquest context, l’exercici físic cobra un protagonisme especial. Però no només és important fer exercici per trobar-se o veure’s millor. També s’ha de prestar molta atenció a l’alimentació, ja que la combinació de tots dos factors és la via idònia per obtenir aquest estat de benestar que tots perseguim.

Desgast físic i canvis en l’alimentació

Exercici i alimentació van sempre de la mà, perquè si un d’ells es veu modificat, pel motiu que sigui, caldrà adaptar-se a la nova situació.

Quan una persona decideix realitzar activitat física dos o tres dies a la setmana, ha de variar lleugerament la seva alimentació els dies en els quals practica aquesta activitat enfront d’aquells en els quals segueix una vida més sedentària. Per què? Si es descura amb freqüència aquest aspecte -fer un exercici intens sense menjar prou- s’origina un desequilibri entre les calories que s’ingereixen i les que es gasten, la qual cosa pot comportar variacions en la composició corporal -oscil·lacions en la quantitat de greix o múscul, aigua…- que poden no ser les més adequades.

No menjar és un error

Al contrari del que molta gent pensa, cal aportar energia extra abans de començar qualsevol activitat física. La despesa de calories que es produeix en augmentar l’exercici s’ha de compensar amb l’aportació d’energia en la dieta.

L’alimentació inadequada abans de fer exercici pot portar a un estat de fatiga extremaPensar que fer exercici exigeix tenir l’estómac buit és un error molt freqüent. Portar aquesta idea a la pràctica suposa, entre les seves conseqüències, l’aparició de la tan temuda pájara. Aquest terme fa referència a l’estat de fatiga extrema al que s’arriba en algunes ocasions en realitzar exercici físic de llarga durada quan la persona s’ha alimentat de forma inadequada abans de l’activitat.

Sí que és cert que la pesadez d’estómac pot afectar a la pràctica d’exercici. Per això s’han d’escollir aliments que resultin fàcils de digerir, de manera que es desenvolupi l’exercici de la millor forma possible.

Els aliments recomanats

Img nueces grande
Abans de l’exercici s’han de triar aliments que, en poca quantitat, ens aportin l’energia i els nutrients que l’organisme necessita per afrontar l’activitat.

Aliments com un grapat de fruita seca, galetes senzilles o un sándwich lleuger de grandària mitjana són adequats abans de realitzar un exercici perllongat superior a una hora. En canvi, per a un exercici que duri entre 30 i 60 minuts, una peça de fruita com el plàtan seria una bona elecció. Tots ells aporten hidrats de carboni, un nutrient fonamentalment energètic que contribueix a millorar el rendiment esportiu. És important dir que aquests aliments s’han de prendre amb un marge de temps abans de realitzar l’exercici.

En canvi, aliments com un entrepà d’embotit o un bol de llet amb una mica de brioixeria provoquen en l’estómac una sensació molesta que pot interferir en la correcta realització de l’exercici. Això es deu al fet que contenen molt greix i sucres refinats, nutrients que entorpeixen la digestió fent-la més lenta i pesada.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions