Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Què tenen d’especial els vegetals que es recol·lecten a la tardor

Vitamines, minerals, fibra... les verdures de temporada aporten innombrables beneficis per a la salut

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 05 de Octubre de 2018

Amb la tardor arriben uns quants canvis en el clima, en l’armari… i en la nevera! La baixada de les temperatures ens empeny a menjar aliments diferents. I és necessari portar una dieta equilibrada i saludable, que aporti a l’organisme tots els nutrients que precisa en aquesta estació. Aquest canvi en el temps també marca una nova època de recol·lecció, ja que, encara que gràcies a la ultracongelación de les verdures podem consumir-les en qualsevol ocasió, aquestes es cullen al seu millor moment perquè les seves propietats es conservin durant tot el procés fins a arribar al congelador. En aquest article expliquem quins són aquestes verdures i quines característiques tenen.

Pastanagues

Durant el mes de setembre comença la recollida de la pastanaga, que s'estén fins a finals d'abril, quan comencen a pujar les temperatures. Aquest aliment, un dels més comuns de la dieta mediterrània, està present en gran nombre de plats i receptes que es consumeixen en totes les èpoques de l'any.

La pastanaga és molt coneguda per ser bona per a la vista i per al bronzejat. No obstant això, aporta molts altres beneficis per al cos. La pastanaga estimula l'apetit, en la seva versió menys cuinada, enforteix les genives i les dents, és rica en potassi i fòsfor i reforça les ungles i el cabell gràcies al seu contingut en betacaroteno. A més, té molta aigua, per la qual cosa es converteix en un perfecte antioxidant.

Existeixen nombroses formes de preparar la pastanaga: al vapor, bullida, crua, cuinada o liquada. La seva presència en gran nombre de receptes tradicionals la converteix en indispensable per portar una dieta variada i equilibrada.

Espinacs

L'espinac és una verdura composta en la seva majoria per aigua. Així i tot, conté gran quantitat de vitamines, fibres i minerals. Aquest aliment antioxidant i molt baix en greixos i hidrats de carboni resulta indispensable en una dieta equilibrada. La seva recol·lecció comença al setembre i finalitza al juny, per la qual cosa abasta gairebé tot l'any, excepte els mesos de més calor.

Els espinacs aporten de forma natural vitamines i minerals, perfectes per afrontar l'arribada del fred. Entre els minerals que conté, destaquen el calci, el ferro, el potassi, el magnesi o el fòsfor. I respecte a les vitamines, compta amb un alt nivell de vitamina A, vitamina C, vitamina I, vitamina K, com així també vitamines del grup B i àcid fólico.

En general, resulta un aliment complet, perfecte com a plat únic o com a acompanyament d'altres productes. És apropiat tant per al menjar com per al sopar.

Mongeta verda

Les mongetes verdes comencen a recollir-se al juny, fins al mes d'octubre. La tardor marca el final de la recol·lecció d'aquesta verdura, que, de forma molt comuna, es consumeix en totes les èpoques de l'any.

Les mongetes verdes contenen gran quantitat de nutrients, vitamines i minerals. Enforteixen el sistema immunològic gràcies a les vitamines A i C i zinc. El seu alt contingut en fibra ajuda a combatre el restrenyiment i la seva concentració de magnesi i potassi prevé un gran nombre de malalties, com l'asma, l'artritis, les infeccions d'oïda o els refredats, entre uns altres. A més, les mongetes verdes combaten el colesterol, milloren la memòria i són un potent antioxidant. Consumir mongetes verdes suposa un plus d'energia per a l'organisme.

Blat de moro

La recol·lecta del blat de moro es produeix entre juliol i octubre. Aquest aliment ric en minerals i vitamines A, B i I és un gran antioxidant, perfecte per a la prevenció de malalties cancerígenas. La vitamina A enforteix la vista i la pell, i el seu gran contingut en minerals (coure, ferro, magnesi, zinc i fòsfor) prevé l'aparició de l'anèmia. A més, té un alt contingut en fibra, la qual cosa millora les digestions, així com els nivells de colesterol i glucosa en el cos.

Hi ha moltes formes de consumir el blat de moro. La més comuna, en amanides. És un perfecte acompanyant d'altres aliments, a qualsevol moment del dia i en qualsevol època de l'any.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet, que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

Etiquetas:

vegetals verdures

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte