Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Quines verdures es recol·lecten a la primavera?

Les faves, les cebes i els espàrrecs estan entre les verdures que es recullen en aquesta època de l'any

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 30 de Març de 2018

La naturalesa ofereix a la primavera una gran varietat de verdures. Quan es té la intenció de congelar aquests vegetals, és molt important respectar el calendari de recol·lecció per obtenir els aliments al seu millor moment, el punt just de maduració. I, per descomptat, resulta essencial sotmetre’ls de forma immediata al procés d’ultracongelación. D’aquesta manera s’aconsegueixen productes de gran qualitat en vitamines i minerals. A través d’aquest procediment, les verdures congelades arriben a la taula amb les mateixes condicions amb les quals van ser recol·lectades de l’hort en l’estació primaveral, tal com es detalla en aquest article.

Una dels grans avantatges de les verdures congelades és que poden consumir-se a qualsevol moment de l’any. No obstant això, cada aliment es recull al seu moment òptim de maduració. En el cas de la primavera, es tracta d’una estació de forts canvis: en el primer mes encara es mantenen temperatures molt fredes, però a poc a poc es va produint l’arribada del bon temps.

Com durant el primer mes de l’estació fa fred, encara és possible trobar les últimes cols i coliflors, carxofes, bledes, espinacs i porros. Però aquest tipus de verdures desapareixerà amb la bona climatologia pròpia de la primavera. S’inicia llavors la recol·lecció d’enciams, raves, fonoll, faves, pèsols, espàrrecs, mongetes verdes, pastanagues i cebes que, encara que un estigui acostumat a consumir-les durant tot l’any, troben en la primavera el seu millor moment de maduració.

Imatge: belchonock

Faves

Les faves són llegums amb un gran valor nutricional i el seu recol·lecta comença amb l’arribada del bon temps. Es tracta d’un aliment ric en proteïna vegetal, hidrats de carboni i fibra. Conté vitamines C, A, B1 i B2, antioxidants, magnesi i zinc. Aporta energia a l’organisme, afavoreix la digestió i el trànsit intestinal i compta amb un contingut en greixos gairebé nul, per la qual cosa és el component perfecte d’una dieta orientada a perdre pes.

Pèsols

Els pèsols són un llegum molt nutritiu que es recol·lecta a l’inici de la primavera. És rica en proteïna vegetal, hidrats de carboni i fibra i posseeix un percentatge de greixos pràcticament nul. Conté minerals com a potassi, fòsfor, magnesi, calci, ferro, zinc o seleni. Destaca pel seu contingut en vitamina A, B i C. És un aliment saciante, per la qual cosa resulta perfecte per els qui vulguin perdre pes. Els pèsols milloren la circulació de la sang i regulen els nivells de colesterol i de sucre en sang, a més del trànsit intestinal. Un benefici molt curiós dels pèsols és la seva capacitat per nodrir i cuidar les ungles, la pell o el cabell.

Espàrrecs

Imatge: molka

L’espàrrec és una planta herbàcia, família d’altres verdures com la ceba o el porro. Es recol·lecta durant els mesos d’abril, maig i juny. Constitueix un aliment destacat en vitamines A i C, potassi, niacina i ferro. A més, sobresurt per ser una de les verdures més riques en vitamina I. Molt beneficiosa per eliminar líquids del cos, suposa un component perfecte d’una dieta enfocada a perdre pes.

Cebes

La ceba és una de les hortalisses més comunes de la dieta mediterrània que, a més, està molt present en la medicina tradicional. Està composta per un 90 % d’aigua, proteïna vegetal, fibra i hidrats de carboni en petites quantitats. Aporta minerals i vitamines C i B. La ceba és coneguda pel seu ús en remeis casolans i naturals. Té un gran poder per combatre la caiguda del cabell o rejovenir la pell. És molt útil per a malalties respiratòries (catarros, refredats, grips o bronquitis). A més, millora la circulació de la sang, ajuda a combatre bacteris i fongs, evita la retenció de líquids i facilita les digestions.

Mongetes verdes

Les mongetes verdes o mongetes tendres són llegums pertanyents a la família de les leguminosas. La seva recol·lecció comença en el mes d’abril. Es caracteritzen pel seu baix contingut en greixos i calories. Les mongetes verdes són molt riques en fibra, vitamines i minerals i resulten un aliment idoni per a dietes d’adelgazamiento o per a dones embarassades. Disminueixen els nivells de colesterol en l’organisme, bloquegen l’acció dels radicals lliures i ajuden a prevenir el càncer o malalties cardiovasculars i degeneratives.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. A la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions