Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Refrescs light propietaris

Els refrescs light fets a casa són una interessant alternativa a les típiques begudes ensucrades quan ve de gust degustar una beguda dolça o fruitera en els dies d'estiu

img_refresco agua hd

Els refrescs triomfen a l’estiu, per la seva varietat de sabors i perquè les bombolles deixen una agradable sensació de frescor. No obstant això, els refrescs tradicionals tenen abundant sucre: una llauna conté dissolts entre 30 i 35 grams (l’equivalent a quatre o cinc sobres de sucre), per la qual cosa aporta moltes calories buides (energia sense cap nutrient). Per millorar la dieta sense renunciar a un capritx, aquestes begudes es poden substituir per refrescs casolans, més saludables, més nutritius i menys ensucrats. El següent article ofereix unes quantes idees per elaborar a casa refrescs light i gaudir de la seva frescor en els mesos més calorosos.

Img refresco agua
Els refrescs tradicionals poden formar part d’una dieta saludable i equilibrada si es consumeixen de forma ocasional i amb mesura. No obstant això, en determinades circumstàncies, com en el cas de patir diabetis, obesitat o triglicèrids elevats, són més aconsellables les versions light. Aquestes substitueixen el sucre per edulcorants sense calories, per la qual cosa són begudes amb un valor energètic molt inferior a la versió original, més adequades si s’ha de controlar la ingesta de sucre i les calories de la dieta. cal assenyalar que, al moment de triar, l’aigua ha de ser sempre la principal beguda de referència. No obstant això, de vegades ve de gust donar-se un gust. En aquests casos, abans de comprar un refresc industrial -sigui o no sigui light-, convé fer un cop d’ull al rebost i la nevera de casa. Amb molt pocs ingredients es poden fer refrescs casolans molt més naturals, saludables i nutritius.

Begudes refrescants, des de fruites fins a xocolata

Img fcb0
Un refresc casolà fàcil de preparar i gairebé sense calories és la llimonada. Elaborar-la és tan senzill com barrejar suc de llimona, aigua i edulcorant, en lloc de sucre, perquè el valor energètic de la beguda sigui gairebé nul. Els amants de les bombolles poden utilitzar gasosa (les hi ha sense calories) i afegir diferents ingredients per obtenir una beguda d’un sabor o un altre. Suc de llimona, taronja, maduixes, meló, síndria o mànec, o bé cafè o te, conformen alguns refrescs molt saludables. Es pot agregar a la preparació un grapat de gel picat, gairebé triturado, de manera que s’obtingui un granissat.

Per als apassionats de la xocolata, és possible elaborar un deliciós refresc lleuger de cacao amb la barreja d’un litre de llet amb quatre cullerades de cacao light en pols i edulcorant, si es desitja un sabor més dulzón. Si la llet és desnatada, les calories del producte final són encara menors. D’aquesta forma, s’obté un batut de xocolata amb molt poques calories.

No obstant això, les protagonistes d’aquesta temporada són les fruites, especialment les que no es troben en altres moments de l’any i que, per tant, convé aprofitar. Alguns suggeriments per elaborar a casa (i evitar que es faci malbé l’excedent de fruites) poden ser aquestes:

Refrescs i gel: pols i granissats

Img 144568g
Amb aquestes combinacions d’ingredients, a més d’elaborar begudes, també és possible fer granissats i pols de gel. Si s’aboca la mateixa preparació en un got de batedora amb gel, s’obtenen uns rics granissats. I si s’introdueixen els refrescs casolans en motlles dins del congelador, en unes hores es podrà assaborir un pol de gel molt natural, sense additius afegits.

Per fer un pol de gel, es col·loca la beguda en uns motlles allargats preparats per a pols o en un got de iogurt amb un palito de plàstic o de fusta i es deixa refredar almenys durant cinc hores. Tant els nens com els majors podran gaudir d’un pol de gel amb molt poques calories a qualsevol moment del dia, ja que l’ingredient principal és l’aigua (en un 85%-90% de la seva composició).

L’aportació calòrica d’aquest aliment és escàs, al voltant de 70 calories per 100 mil·lilitres, enfront de les 200-250 calories per 100 mil·lilitres dels gelats de crema o llet. Els gelats de gel no contenen grassa ni colesterol, ja que en la seva elaboració no s’utilitza nata ni llet. Tampoc contenen proteïnes, uns nutrients que sí estan presents en els gelats de crema. Per tant, el valor calòric dels gelats de gel dependrà de la quantitat de sucre que s’usi.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions