Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

CERCADOR

Saps que tenim unes quantes receptes per a aquest ingredient que tens ara mateix al cap? Prova-ho!

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Risotto de la Lombardía

  • NOMBRE DE RACIONS: 4
  • TEMPORADA:

Ingredients ( 4 personas)

Com s’elabora

Tallem el carbassó pelat i l'albergínia en quatre parts longitudinals i, a partir d'aquestes, traiem petites làmines fines.

En una paella amb oli calent, posem les verdures tallades i deixem que es facin a foc mitjà. Quan ja estiguin gairebé fetes, afegim el peperoni blanc tallat en galledes i, de nou, quan estigui tot bastant fet, ruixem amb un doll de vi blanc i pugem el foc perquè es consuma l'alcohol.

Mentre se sofregeixen les verdures, piquem en un morter un polsim de fonoll (10 bayas) i una altra de romaní, fins a convertir-se en pols. Afegim una dent d'all, o dos petits, els pinyons i sal grossa. Trituramos i fem un majado consistent, al com afegirem una mica d'orenga i alfàbrega. Separem aquest majado en un got, al que afegim dues cullerades soperes de vi blanc, el suc de llimona i aigua fins a desbordar.

En una paellera, escalfem oli i afegim els tomàquets secs molt picats. Quan estiguin llests, afegim l'arròs i ho torrem una mica al gust. Al moment ideal, s'afegeix el sofregit del primer pas i aigua amb les mesures corresponents (2 gots per cada got d'arròs). S'explica com un got més la barreja del segon pas, que s'aboca també. L'arròs ho mantenim a foc fort fins que comenci a bullir, llavors baixem a foc baix i deixem que es faci lentament de 10 a 15 minuts.

Mentre l'arròs es fa, en una paella petita sofregim el tomàquet fresc rallado, afegim una mica de sal i retirem quan sembli una massa pastosa.

Quan l'arròs està gairebé llest, afegim aquest sofregit de tomàquet i el formatge Parmiggiano-Reggiano prèviament rallado, per la qual cosa s'espolvorea per damunt. Per repartir-ho per l'arròs, és bé que aquest no hagi perdut tot l'aigua, però que estigui gairebé cuinat. Facilitarà aquesta labor haver tirat una mica més d'aigua de base (com a mig got més).

Donem voltes a tot l'arròs, mentre espolvoreamos el formatge per repartir-ho bé. Si l'arròs està molt líquid, pugem el foc al màxim perquè evapori l'aigua, sempre molt pendent que no es pegui, per la qual cosa caldrà moure-ho contínuament.

Es retira l'arròs del foc, s'espolvorea una mica de formatge al centre, juntament amb alfàbrega (millor fresca) per a la presentació i es deixa reposar sota un drap. El risotto ja està llest per menjar.

Semàfor Nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté:


  • Calories
    0%

  • Greix
    0g 0%
  • Greix saturat 0g 0%

  • Sucres
    g 0%

  • Sal
    g %
  • Baixa: el 10 % o menys de la Ingesta de Referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la Ingesta de Referència
  • Alta: més del 35 % de la Ingesta de Referència

* de la Ingesta de Referència (IR) per a un adult

Les receptes presenten normalment ingredients el percentatge dels quals sobre la Ingesta de Referència (IR) és alt (hi predominen grocs i taronges). Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o sopar, de manera que la mida de ració és superior i la aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents als dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

CaloriesGreixGreix saturatSucresSal
Què és baix per ració200 g o menys7 g o menys2 g o menys9 g o menys0,6 g o menys
Què és mitjà per racióEntre 200 g i 700 gEntre 7 g i 25 gEntre 2 g i 7 gEntre 9 g i 32 gEntre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració700 g o més25 g o més7 g o més32 g o més2,1 g o més
NutrientsQuantitat Diària Orientativa
Calories2.000 Kcal
Greix70 g
Greix saturat20 g
Sucres90 g
Sal6 g

La la Ingesta de Referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica el que suposa la quantitat de nutrient d’una ració respecte a la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges de la Ingesta de Referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Versions

Encara no tenim cap versió d’aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne una!

Envia la teva versió

Trucs

Encara no tenim cap truc per a aquesta recepta... Sigues tu el primer a enviar-ne un!

Envia el teu truc

Presumeix de com et va quedar la recepta i converteix-te en xef

    Comentarios

    Et pot interessar:

    Infografies | Fotografies | Investigacions