Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació > Aprendre a menjar bé > Alimentació alternativa

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

És possible evitar el dèficit de ferro?

Per a evitar deficiències de ferro, cal fer alguna cosa més a prendre aliments rics en aquest mineral.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 20deFebrerde2001


En la dieta ovolactovegetariana, si no està ben plantejada, el ferro pot estar compromès pel fet que l’organisme humà assimila fàcilment el ferro present en aliments d’origen animal (ferro hemo), però té dificultats per a absorbir la forma química que contenen els vegetals (ferro no hemo). De qualsevol manera, el rovell d’ou és ric ferro i els aliments vegetals amb nivells elevats són: llegums, cereals i gra enriquit, figues, prunes, dàtils i fruita seca. D’altra banda, l’associació amb aliments font de vitamina C augmenta l’absorció de ferro vegetal, per la qual cosa serà necessari acompanyar aquells plats amb aliments rics en aquesta vitamina. Per ej: pebrot amb les llenties, cítrics, suc de llimona en lloc de vinagre, amanida de tomàquet, etc. Les proteïnes també afavoreixen l’absorció de ferro, per la qual cosa interessa incloure com a ingredient dels plats vegetals proteïna de qualitat com a clara d’ou o llet. Ex. faves seques saltades amb verdures i clara d’ou rallada.

Etiquetes:

hierro-ca

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions