Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Salses baixes en greix i en calories

Útils per als qui segueixen dietes d'aprimament o requereixen d'una dieta amb baix contingut gras...

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 03deJunyde2003

Moltes salses utilitzades en la cuina tradicional poden modificar-se per a disminuir
el seu contingut gras i d’energia. Només és necessari seguir unes senzilles
pautes:

· Utilitzar llet desnatada o semidesnatada, brous desgrasados i uns altres
productes amb reduïda aportació grassa i conseqüentment de calories.

· Reduir la quantitat d’oli respecte de l’acostumat.

Fins i tot les salses d’aquest tipus admeten petites quantitats de farina o
de farina de blat de moro perquè quedin més espesses i vins de taula flamejats, per a
donar-los un toc especial de sabor.

Així mateix, les herbes fresques i les espècies, enriqueixen en matisos a
aquestes i altres preparacions culinàries, fent la dieta més variada i
apetible.

Alguns exemples de salsa baixes en calories:

Per a peixos

Salsa de pebrot: fregim en una mica d’oli un all (sense que
es dauri massa) i una llesca de pa prèviament humitejada amb aigua (absorbeix
menys oli). Triturem el pa amb l’all, 2 o 3 pebrots vermells rostits
(o 1 verd) i sal. Diluïm amb aigua o suc de tomàquet si la salsa és
de pebrot vermell.

Per a carns

Salsa de bolets al formatge light (o de xampinyons o de ceba):
en una paella amb el just d’oli afegim all picat i bolets
trossejades. Deixem que treguin el suc i s’evapori, sense deixar que els alls es
torrin massa. S’afegeix una mica de llet desnatada i formatge light
(de rodanxa). Es deixa que bulli perquè es dissolgui bé el formatge i quedi homogènia
la salsa i s’afegeix a la carn. Indicada per a carns poc grasses elaborades
a la planxa (pollastre, gall dindi, llom i rellom, etc.).

Per a verdures i amanides

Salsa lleugera per a amanides, espàrrecs, ensalada russa: separem
les gemmes de les clares de tres ous; disposem les gemmes en un bol i afegim
100 g de mostassa, sal i pebre; incorporem 5 cullerades d’oli, abocant-ho
molt a poc a poc; afegim 600 g de formatge fresc o blanc desnatat
(0% de matèria grassa) o 4 iogurts naturals i després 2 cullerades
soperes de vinagre; rectifiquem de sal i pebre. Si afegim a aquesta
recepta uns quants cogombrets, tàperes i julivert picats, s’obté una
salsa estilo tàrtara.

Salsa de iogurt: disposem en una ensaladera dos iogurts naturals desnatats,
afegim 250 g de formatge blanc (< 20% de matèria grassa), 50 g de mostassa i mig got de vinagre, sal i pebre. Removem bé. Per a plats de pasta

Salsa de bolets i palitos de peix: posem en una cassola al foc
una mica d’oli d’oliva, all picat, ceba en juliana i els bolets tallats
a tires. Quan estan llestes, s’afegeixen els palitos de peix
trossejats, se salten i s’agreguen dues cullerades rases de farina, sal, pebre
blanca o negra mòlta i julivert picat. Removem bé i deixem que la farina
prengui una mica de color. Afegim llet desnatada i removem bé mentrestant
bull la mescla durant aproximadament cinc minuts.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions