Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Salteado de quinoa i bolets amb pebrots rostits

Temps 15-20 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 143 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Coem la quinoa en aigua bullint, durant 20 minutos, a foc suau. Emprem el doble de volum d’aigua que de quinoa.

Piquem molt finita la ceba, la dent d’all i els bolets, i salteamos en una paella amb oli d’oliva verge durant 15 minuts. Escorrem i deixem temperar.

Rostim en el forn els pebrots untats amb oli d’oliva i amb un polsim de sal durant 45 minuts a 180º C. Una vegada rostits, els pelem i tallem en tires, ajuntem amb els sucs del rostit i reservem.

Escalfem un wok o una paella àmplia i, amb un parell de cullerades d’oli d’oliva, salteamos la quinoa cuita i escorreguda durant un parell de minuts, juntament amb els bolets prèviament cuinats i reservades. Agreguem a l’últim moment la salsa de soia, donem un parell de voltes al salteado i servim juntament amb els pebrots vermells rostits.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
143 5,4g 0,7g 5,9g 0,1g
7% 8% 4% 7% 2%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La quinoa és considerada com una llavor, no obstant això, posseeix característiques que permeten que es consuma com a cereal, es considera un pseudocereal. No conté gluten. És una gran font d'energia i hidrats de carboni, encara que també és rica en proteïnes i àcids grassos omega 3 i 6. És molt rica en fibra i destaca el contingut de potassi, magnesi, calci, fòsfor, ferro, zinc i vitamines B i I. Els bolets per la seva banda sumen proteïnes i abundants minerals. Entre ells, destaca la presència dels oligolelementos com el clor, sofre, manganès o zinc, que suposen un valor afegit a l'aliment. Els pebrots per la seva banda acaben de condimentar una excel·lent recepta amb usu elevadoas dosi d'antioxidants i calci. Una recepta saludable i molt nutritiva.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Hipercolesterolemia
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Diabetes mellitus