Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sant Jacobo d’albergínies

Temps 15-20 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 217 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Rentem i tallem les albergínies en làmines longitudinals de més o menys un centímetre de grossor, salem lleugerament i deixem sobre una reixeta perquè deixin anar el seu suc amarg, deslavamos i assequem.

Per preparar els sant Jacobos d’albergínia, necessitarem una superfície llisa. Col·loquem una làmina d’albergínia, una altra de la mateixa grandària de formatge, una de pernil, una altra de formatge i acabem amb una altra làmina d’albergínia, formant així un aparedat d’albergínia, pernil i formatge.

Passem aquests aparedats d’albergínia per farina i ou batut, i fregim en una paella amb abundant oli calent. Una vegada daurats per tots dos costats, els traiem a una safata amb paper de cuina perquè eliminin l’oli de la fritada. Servim sobre una salsa casolana, ja sigui salsa biscaina o salsa de tomàquet.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
217 10g 4,4g 6,2g 0,7g
11% 14% 22% 7% 12%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'albergínia és un aliment amb importants beneficis per a l'organisme, és font de calci, ferro, fibra, iode, magnesi, sodi i vitamines A, B7, B9 i C. Es prepara amb pernil york i formatge. El pernil york aporta una gran quantitat de nutrients, entre els quals destaquen el ferro, zinc, potassi, fòsfor i magnesi. És a més font de vitamines del grup B, importants per als nostres músculs i sistema immunitari. És baix en greixos, però no està exempt de colesterol. El formatge suma un gran sabor a més de calci, magnesi, fòsfor i vitamines A, B i D. Els ingredients s'arrebossen en farina i ou el que suma el valor calòric final i la quantitat de greix. No obstant això, amb moderació, es pot consumir.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Hipercolesterolemia
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso