Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

SEDCA recorda la importància de vigilar l’alimentació i mantenir una correcta hidratació

Entre els consells per a una vida saludable, s'indica seguir una dieta variada, beure líquids i ingerir fruites i verdures

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 12 de Novembre de 2009

Les claus per mantenir una vida saludable són vigilar l’alimentació i una correcta hidratació. Així ho aconsella el president del Comitè Científic de la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències de l’Alimentació (SEDCA), Jesús Román Martínez, que va oferir a Santander una xerrada sobre nutrició a membres de l’Associació Regional de Mestresses de casa, Consumidors i Usuaris de Cantàbria (ARACCUA).

En la seva intervenció en la jornada “La nutrició, hidratació i l’etiquetatge d’aliments i begudes, i la salut”, oferta per aquesta societat científica que aglutina a professionals del món de la nutrició i de les ciències de l’alimentació, Martínez va subratllar la importància de realitzar una alimentació variada i equilibrada, ingerir 400 g de fruites i verdures diaris o cinc peces al dia, així com assegurar la hidratació. El representant de la SEDCA va apuntar que la jornada s’emmarca dins els objectius de l’Estratègia NAOS (Estratègia per a la Nutrició, Activitat Física i prevenció de l’obesitat) del Ministeri de Sanitat i Consum. Aquest tipus de trobades pretenen ser sessions teòric-pràctiques que ajudin als consumidors a portar i mantenir una vida saludable a través de consells senzills i fàcils de comprendre, va assenyalar.

Martínez va indicar que per gaudir d’una vida saludable és necessari mantenir una dieta equilibrada en la qual s’ingereixin l’energia i nutrients necessaris en funció de les diferents condicions personals (edat, sexe, activitat física, embaràs, etc.) i ambientals de cada persona, a més de la importància de prendre cinc racions de fruita i verdura diàries. Referent a això va recordar que la gran quantitat de compostos tant nutricionals com no nutricionals que proporcionen els vegetals són “uns excel·lents aliats per mantenir la salut i prevenir determinades malalties”. Nombroses recerques científiques han demostrat així que el binomi fruita-verdura és el de major consistència en la prevenció de les anomenades malalties crònic-degeneratives.

També és vital vigilar els nivells d’hidratació perquè per al bon funcionament de l’organisme resulta “fonamental” mantenir el balanç hídric entre les aportacions i les pèrdues de líquid que es produeixen al llarg del dia, va insistir Martínez. A una persona adulta se li recomana que ingereixi entre dos i tres litres de líquids al dia en total, va apuntar. Existeixen per a això moltes begudes “amb diferents i bons sabors amb un contingut hídric molt similar a l’aigua” com a refrescs, sucs, infusions, llet, sopes i aliments amb un alt contingut hídric com a fruites i verdures, va detallar.

Finalment, el president del Comitè Científic de la SEDCA va explicar als assistents durant la seva xerrada com interpretar de manera correcta l’etiquetatge dels productes alimentosos i la nova informació que poden veure ja en alguns d’ells.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions