Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Set aliments imprescindibles

Alvocat, nabius, mongetes, nous, salmó, espinacs i repollo són set aliments clau per aconseguir un equilibri nutricional

img_arandanos 2

Els vegetals, verdures, hortalisses i fruites són bons aliments per aconseguir un equilibri en l’organisme; embotits, grasses animals o brioixeria, en canvi, no tenen els mateixos efectes. Ja no es tracta solament d’aconseguir un pes saludable. Amb una adequada alimentació, l’engranatge de l’organisme funciona a la perfecció, augmenta el benestar, les defenses, elimina l’excés de greix, millora la circulació, la respiració i la digestió. En definitiva, s’aconsegueix un perfecte equilibri. Alvocat, nabius, mongetes, nous, salmó, espinacs i repollo són set aliments clau per aconseguir un efecte beneficiós per a l’organisme i aconseguir un adequat equilibri nutricional.

Img
Imatge: Lisa Norwood

Fa molt temps que s’estudien els efectes dels aliments i es busca com aconseguir la combinació perfecta per millorar la salut. S’han elaborat moltes teories i estudis i, encara que l’avanç general ha estat excel·lent, sembla que la recepta màgica és el consum d’aliments naturals, poc processaments. L’últim estudi en aquest camp arriba des d’Estats Units, de la mà Frank Lipman, col·laborador de The Huffington Post, periòdic online nord-americà. L’expert en nutrició i salut proposa set aliments com a font d’aquest equilibri en l’organisme. Segons l’expert, aquests aliments proporcionen l’energia necessària, la qualitat nutricional requerida, una mínima aportació calòrica, poca quantitat de sucre i de sal, gran aportació de fibra soluble i de nutrients. Tot això produeix un efecte beneficiós per a l’organisme i aconsegueix aconseguir el seu òptim equilibri.

Alvocat, nabius i mongetes

Encara que la seva aportació calòrica és elevat, l’alvocat és ric en greixos monoinsaturadas, les bones, com les quals posseeix l’oli d’oliva. No fa falta consumir tot un alvocat sencer en un menjar, n’hi ha prou amb afegir trossos en amanides, batuts o salses. En la seva composició, posseeix també potassi, magnesi, luteïna i vitamina I. Un consum habitual ajuda a prevenir determinades patologies com el càncer, malalties cardíaques i malalties oculars degeneratives. Constitueix un substitut natural de les proteïnes com les contingudes en la carn, ous, formatge o aus de corral. Les seves proteïnes són, per tant, d’alta qualitat que, a més, es digereixen amb facilitat.

L’alvocat constitueix un substitut natural de les proteïnes com les quals conté la carn

Els nabius, considerats els fruits miraculosos per diversos experts, posseeixen una excel·lent funció antibacteriana, el seu consum és molt eficaç en les infeccions de les vies urinàries. Són de baix valor calòric per la seva escassa aportació d’hidrats de carboni, rics en vitamina C, fibra, potassi, ferro, calci i taninos. No obstant això, la qual cosa destaca en aquest aliment és la seva abundància de pigments naturals, antocianos i carotenoides, de gran acció antioxidant.

Les mongetes són les llavors comestibles de la mongeta, un excel·lent i complet aliment amb importants propietats beneficioses per a l’organisme. És responsable d’elevar els nivells de leptina, una hormona que disminueix l’apetit, és ric en vitamines del grup B, de calci, potassi i àcid fólico. És un bon aliment per al correcte funcionament del cervell, les cèl·lules i la pell. A més, ajuda a reduir la pressió arterial i el risc de malalties cardiovasculars. La Societat de Nutrició nord-americana recomana un consum d’aquest aliment de tres vegades per setmana.

Nous, salmó, espinacs i repollo

Les nous tenen una semblança al cervell humà. Des de fa segles, es consideraven com l’aliment dels déus. Són riques en fòsfor, àcid alfa linoleico, omega 3 i el seu consum s’associa a la bona memòria. Són bones per al cor i redueixen els nivells de colesterol. No obstant això, no s’ha d’oblidar que la seva aportació calòrica és elevat i han de consumir-se amb moderació.

El salmó, per la seva banda, és un tipus de peix blau, es relaciona amb la protecció enfront de les malalties cardiovasculars i la demència. És un aliment ric en greixos omega 3 i ajuden a elevar el colesterol “bo”, afavoreixen l’equilibri entre el colesterol bo i el dolent. Disminueix els nivells de colesterol i triglicèrids plasmàtics i, a més, augmenten la fluïdesa de la sang, la qual cosa prevé la formació de coàguls o trombes. Prevalen les vitamines del grup B la funció de la qual és l’aprofitament dels nutrients energètics.

Els espinacs són una important font de vitamines, antioxidants i fitonutrientes, destaca la vitamina A, B2, C, K i I i són un aliment ric en proteïnes, fibra, àcids grassos omega 3. El seu consum beneficia el bon estat de la pell, cabell, mucoses i ossos/ossos i afavoreix l’absorció del ferro dels aliments. Augmenta la resistència enfront de les infeccions, afavoreix el bon funcionament del sistema immunològic, intervé en l’estabilitat de les cèl·lules sanguínies i en la fertilitat i col·labora en la producció de glòbuls vermells i blancs, entre uns altres.

El repollo és un excel·lent depurador de l’organisme i ajuda a desintoxicarlo ja que posseeix una elevada concentració de calci i fibra. Ajuda al trànsit intestinal i prevé la hipertensió. És un aliment molt nutritiu ja que és ric en vitamines i minerals i té un elevat contingut en aigua, la qual cosa suposa una baixa aportació calòrica. És ric en potassi i conté quantitats apreciables de magnesi. És ric en vitamina C, I i betacarotenos, amb tots els beneficis que això comporta.

IOGURT I GRANS SENCERS

A més d’aquests set aliments, alguns experts afegeixen a la llista el iogurt i els grans sencers. El primer reforça el sistema intestinal a causa del seu elevat contingut en bacteris beneficiosos que mantenen la flora bacteriana del còlon i millora la resposta immunològica de l’organisme. És un aliment ric en proteïnes d’alta qualitat, és font de calci i vitamina D. És un aliment molt complet sobretot per al sistema osteo-muscular.

Els grans sencers, blat, blat de moro, sègol o civada destaquen per la seva aportació de fibra, vitamina I, zinc, magnesi i vitamina B6, disminueixen els riscos de contreure malalties cardíaques i poden reduir el risc de diverses malalties cròniques, com la diabetis i diferents tipus de càncer. No obstant això, quan es refinen, que és com se solen consumir, s’elimina el segó i el germen, i queda un gra amb elevades quantitats carbohidrats almidonados reduint la quantitat de vitamines i minerals.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions