Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Setembre: Saboroses albergínies

Unes hortalisses baixes en calories i d'acció tònica digestiva

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 01deAgostde2005

Per la seva escassa aportació de calories les albergínies poden formar part de qualsevol dieta
d’adelgazamiento o de control de greixos. Per a això s’han de consumir rostides
o cuites, en forma de crema, soles o al costat d’altres verdures, ja que si es fregeixen
absorbeixen gran quantitat de l’oli de la fritada, augmentant considerablement
el seu valor calòric.

Respecte al seu valor nutritiu, aquestes hortalisses contenen una elevada quantitat d’aigua i un percentatge
molt baix d’hidrats de carboni, proteïnes i greixos. No destaquen pel seu contingut de fibra, excepte una petita quantitat que es troba en la
pell i les llavors.

El mineral majoritari és el potassi, i en menor proporció aporten calci
(de difícil absorció), magnesi i fòsfor. Respecte al
contingut vitamínico, es troben petites quantitats de vitamina
C, betacaroteno i folatos.

En general, les albergínies més saboroses són les més tendres i fermes,
d’uns 5-8 centímetres de diàmetre, amb la pela llisa
i brillant. El color, que varia segons la varietat, deurà
ser sempre uniforme, sense taques, arrugues ni zones toves. Les més
grans i madures solen resultar fibroses i amargues.

Per saber si estan ben madures, s’ha de realitzar una lleugera pressió
amb els dits sobre la vora d’aquesta; si els dits deixen petjada, les albergínies
estan madures, si després de la pressió no queden marques, encara no
han aconseguit la maduresa òptima.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions