Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Si se sua molt, s’aprima més ràpid?

Amb la transpiració es perd aigua i sals minerals, però no grassa, per la qual cosa suar no és el mateix que aprimar

Img sudar adelgazar hd Imatge: Kullez

El sobrepès i l’obesitat són conseqüència d’un excés de greix. Per eliminar-la, és necessari millorar el perfil nutricional dels aliments que consumim, disminuir la quantitat de calories que aporta la dieta i augmentar la despesa, és a dir, realitzar exercici físic. No obstant això, suar no equival a aprimar, ja que el que es perd amb la transpiració és aigua i sals minerals, però no grassa. De fet, el pes corporal torna al seu valor inicial una vegada que la persona es rehidrata i recupera el líquid que ha perdut. A continuació s’explica com perdre greix i reduir el pes de manera eficaç i saludable.

La suor i la pèrdua de pes

Són molts els esportistes que necessiten perdre pes abans d’una competició.
És el cas dels judokas i els boxadors, que han de pujar a la bàscula abans
de competir, ja que les categories en aquestes disciplines s’estableixen
en funció del pes. Així, és comú que aquests esportistes passin per la sauna abans de ser pesats per poder donar el valor adequat a l’últim moment. No obstant això, encara que
en suar es baixa de pes, ja que es perd aigua, no s’aprima ja que no
s’elimina greix. El pes torna al seu valor inicial una vegada que la persona es rehidrata i recupera el líquid que ha perdut en la sauna o durant la competició.

El millor exercici per perdre greix

Durant la pràctica d’exercici, l’organisme obté energia
dels hidrats de carboni o dels greixos, depenent del tipus d’esport
que es realitzi i de la intensitat del mateix. Si es vol aprimar, l’objectiu és perdre greix, per la qual cosa resulta interessant saber quins són els esports més útils per aconseguir aquesta fi.

Els exercicis d’intensitat moderada que es fan durant un període
de temps perllongat (aeròbic, caminar a pas lleuger, trotar, l’esquí de fons, nedar, el ciclisme de fons, ballar…)
reben el nom d’esports aeròbics. Durant la seva pràctica, els músculs obtenen energia sobretot a partir de les reserves de greix. D’aquesta manera, es contribueix a reduir el greix corporal, per la qual cosa, al costat d’una dieta adequada per baixar de pes, es poden obtenir resultats molt satisfactoris.

La dieta, pilar fonamental per aprimar

Per perdre pes, l’exercici és important, si ben la seva funció
és la de complementar la dieta. Si es realitza exercici però no es cuida la
alimentació, els objectius de reducció de pes no s’aconseguiran
o es donaran amb més lentitud.

És important dur a terme una dieta individualitzada, elaborada per un expert
en nutrició, encara que de manera general es poden seguir aquestes recomanacions:

  • Limitar la presència d’aliments rics en greix. S’aconsellen, per tant,
    els làctics semidesnatados o descremats, el peix, preparacions senzilles
    amb ou
    i les carns menys grasses com a llom, magre i rellom de porc o
    vedella, filet i rellom de vedella, cuixa de xai, aus sense pell i conill.
    També es recomana limitar les salses més grasientas, és a dir,
    les que s’elaboren amb gemmes o nata, la maionesa, les que porten formatges semicurados
    i guarits, així com les fritades i els productes de pastisseria i brioixeria.
  • Vigilar la presència d’aliments rics en hidrats de carboni simples, coneguts
    com a sucres, i no abusar d’ells. Alguns d’aquests aliments
    són el sucre, la mel, la melmelada, els sucs i begudes ensucrades en general, les llaminadures, etc.
  • Convé augmentar el consum d’aliments rics en fibra, com a verdures i
    hortalisses, llegums, fruites i cereals integrals, ja que posseeixen un alt poder
    saciante.
  • Resulta útil fraccionar l’alimentació en diverses preses al
    dia
    per evitar picar entre hores, ja que d’aquesta manera l’estómac
    té la sensació de que mai està buit.
  • Evitar aliments amb un alt contingut en calories però amb una aportació
    insignificant de nutrients
    , com snacks, refrescs o begudes alcohòliques.
  • Cuinar més sovint amb tècniques que no afegeixin excés
    de greix a l’aliment
    com a forn, planxa, cocció en aigua, ofegats
    amb poc oli o fins i tot guisats i estofats elaborats amb verdures i amb peix,
    o amb carns poc grasientas i amb quantitats limitades d’oli.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions