Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sortir a menjar amb els més petits

Acudir a un restaurant pot ser una bona oportunitat perquè els nens mengin plats més saludables

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 15deAbrilde2007

Sortir a menjar fora de casa, a més de suposar una manera de celebració i gaudi, pot constituir una bona ocasió per animar als més petits al fet que provin aliments que a casa normalment rebutgen, i així aconseguir que la seva dieta sigui cada vegada més variada i, per tant, més equilibrada.

Menjar fora pot suposar un conflicte per a famílies en les quals algun dels nens present problemes per menjar. En general, aquests tendeixen a deixar de costat aliments tan sans i nutritius com les hortalisses i les verdures, les fruites i els peixos, i acostumen a decantar-se per la pasta, els dolços i els filets, més àdhuc si aquests estan arrebossats, farciments de pernil i formatge o acompanyats d’una abundant guarnició de patates fregides.

Resulta útil que en menjar fora de casa el nen pugui provar aliments que normalment no menja, cuinats de formes diferents i originals, perquè es vagi acostumant a diferents sabors, de manera que a casa no hi hagi problemes a l’hora d’asseure’s a la taula. És important no cedir als seus capritxos i acostumar-li al fet que vagi provant la major diversitat possible d’aliments.

Originals verdures

En un restaurant, els nens prefereixen optar per un bon plat de pasta o arròs, ja que solen associar les amanides a plats verds i sense sabor. Això pugues haver-se d’al fet que cada vegada es té menys temps per dedicar a la cuina, per la qual cosa en ocasions es descura la presentació dels plats, un factor important per obrir l’apetit, sobretot en el cas dels nens.

En els restaurants, no obstant això, existeix la possibilitat de triar amanides més elaborades, que posseeixen un major nombre d’ingredients i el color dels quals pot despertar l’interès dels nens. Per exemple, les amanides amb pasta de colors, amb arròs, amb palitos de peix, remolatxa, blat de moro o tomatitos cherry poden convertir una amanida en un plat molt apetecible per a ells.

Fora de casa el nen pot provar aliments que normalment no menja, cuinats de formes diferents i originals, per acostumar-se a nous sabors

Alguna cosa similar pot fer-se amb els plats de verdura, que a casa normalment es preparen cuites amb patata. Rares vegades els nens inclouen aquest tipus de plats dins dels seus aliments favorits, però aquesta idea pot començar a canviar si existeix la possibilitat de provar un plat d’albergínies farcides, verdures i hortalisses en broquetes, salteadas, en papillote o amb diferents salses.

El problemàtic peix

Un menjar o sopar fora de casa és un bon moment perquè els petits s’animin a provar peix amb diferents salses, en pudin o en empanada, i així puguin comprovar l’agradable que és el seu sabor. Segurament ells tendiran a triar un plat de carn, però és possible que es decideixin a demanar peix si veuen que els seus pares ho fan. A més, els restaurants ofereixen gran varietat de plats que, en general, no s’elaboren a casa i que poden ser una bona manera perquè el nen vagi acceptant el peix. Per exemple, els ous farcits de tonyina, els pebrots farcits de bacallà o les croquetes de peix i marisc.

En cas que finalment la carn sigui l’aliment triat, és preferible que aquesta s’acompanyi d’una guarnició vegetal, és a dir, pebrots o verdures salteadas, per mostrar al nen que hi ha aliments diferents a les patates fregides per acompanyar a un filet.

Postres dolces

És ben sabut que els nens presenten una debilitat especial pels dolços. Un capritx d’aquest tipus no suposa cap problema si té lloc de tant en tant, però resulta interessant fer-los veure que en els restaurants, a més de pastissos i pastissos, hi ha altres opcions molt saludables elaborades amb fruites, el colorit de les quals i sabor superen a moltes receptes de pastisseria o rebosteria. Per això, és important animar-los al fet que triïn i provin els batuts naturals de fruites, les macedònies i les fruites amb iogurt i el formatge fresc o gelat, postres que, a més d’estar disponibles en la carta de molts restaurants, són també molt senzills d’elaborar a casa.

El menjar ràpid

Img hamburguesa1
Si és un dia especial, com per exemple l’aniversari del nen, i ell té l’opció de triar, és probable que opti per un restaurant de menjar ràpid. Aquest tipus d’aliments no suposen cap risc per a la salut sempre que el seu consum no es converteixi en un hàbit, ja que, en general, els plats que s’ofereixen són rics en colesterol i greixos saturats, que contribueixen a augmentar els nivells de colesterol en sang. Per tant, convé acudir a aquests establiments de forma esporàdica, i així poder inculcar als més petits uns hàbits d’alimentació saludables.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions