Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sumar quilòmetres i restar calories per estar ben

Reduir les calories en la dieta implica una alimentació sana i exercici físic, juntament amb fórmules que ajudin a aconseguir l'equilibri

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 22deFebrerde2012
img_mujer corriendo

Un exercici físic constant de baixa intensitat i de llarga temporalitat fa que augmenti el metabolisme a causa d’un major desenvolupament muscular i, amb això, propícia la crema de calories. L’hàbit ha de repetir-se cinc vegades a la setmana, una hora al dia, i no importen les calories que es perdin per jornada, ja que tot suma, sempre que es lligui exercici amb alimentació sana. Gens s’aconsegueix si després de córrer una hora o acudir al gimnàs i exercitar-se en màquines cardiovasculars (el·líptica, bicicleta, rem i cinta) s’ingereixen quantitats i qualitats d’aliments renyits amb la salut. L’esport i el menjar han d’entendre’s com a accions saludables i gratificants.

Img mujer
Imatge: Mike Baird

Menys calories amb cinc hores setmanals d’exercici

En una etapa de manteniment del pes corporal, les cinc hores d’exercici a la setmana requereixen una dieta equilibrada. Aquí radica la clau per aconseguir que la societat estigui sana. Alimentar-se bé és gaudir amb els bons aliments, ordenar les apetències i aliar-se amb les recomanacions nutricionals. Suposa no ingerir més de quatre racions de carn a la setmana (125 grams per ració), intentar arribar a tres de peix, incloure greixos sans justs (oli d’oliva, fruita seca) i, de manera excepcional, les altres. Però sobretot, és complir amb els plats verds: cada dia s’han de menjar verdures i fruites, i no oblidar els llegums setmanals. Amb la dieta succeeix com amb l’exercici, costa calçar-se les sabatilles i començar a córrer, però en acabar, la satisfacció que se sent és la millor recompensa.

Fer exercici en dejú pot tenir més impacte en l’eliminació de greixos

En un període de pèrdua de pes, cal conformar una dieta que suposi entorn d’1.500 calories. Poden ser algunes calories menys, però sempre que es decideix aprimar sense risc, s’ha de seguir el consell d’un dietista-nutricionista. No mereix la pena passar gana i perdre nutrients, ni obligar al cos a reservar greixos i fer-li tirar del múscul i de l’aigua. En el procés d’adelgazamiento, ajudat per l’exercici, la dieta variada i mesura encara té més raó de ser. Si es pot, cal optar per l’exercici en dejú. S’aconsegueix major impacte en l’eliminació de greixos. Després, a desdejunar sa.

Es poden incloure amb mesurada hidrats de carboni, sovint limitats en les dietes d’adelgazamiento. Per descomptat, cal limitar les calories en forma de greix i reduir a un 15% el total de les calories en forma de proteïnes. En una dieta saludable es compleix per defecte. Quan la dieta d’adelgazamiento es realitza amb exercici, s’interioritza el missatge de ser una carrera de fons i serà molt més fàcil no abandonar els bons hàbits una vegada aconseguit el pes saludable.

No als empatxos, ni de calories ni d’exercici

Deixar de menjar un dia a la setmana o practicar exercici intens no crema grassa ni aprima

Les persones se senten satisfetes quan realitzen exercici per sentir-se bé i ho converteixen en un hàbit saludable, com l’és compartir hores d’oci amb amics o ser actiu en el sexe. Convé reservar les cinc hores a la setmana per a aquesta cita amb la salut i destinar-les a diferents activitats, que combinin exercicis aeròbics amb uns altres de musculación, ben assessorats. Cal dotar-se d’un programa de manera ordenada, progressiu i adaptar la intensitat, la durada i la freqüència a cada persona.

En el gimnàs, cal optar per un circuit que inclogui mitja hora d’un mateix exercici (bici, el·líptica, cinta o rem), seguit de deu minuts d’altres aparells. Així s’aconsegueix un ritme progressiu. Si se surt a córrer o a caminar amb bici, els deu primers minuts han de portar un ritme lent, els quaranta següents requereixen més esforç (costes, rapidesa) i s’acaba amb deu minuts més suaus, sense oblidar en qualsevol cas dedicar els minuts finals als estiramientos.

Aquestes fórmules d’intensitat moderada permeten mantenir l’exercici durant més temps, per la qual cosa l’impacte és major, ja que aconsegueix mantenir actiu l’organisme i això porta a cremar les reserves de greix, sense afectar a les reserves musculars. Tot això permet obtenir l’energia necessària per fer front a l’exercici que s’executa.

En definitiva, no cal caure en l’error de pensar que un sol exercici intens comporta la crema de moltes calories, perquè no és així. Tractar d’eliminar greixos amb una sola activitat física en un sol dia, a pesar que es realitzi amb molt afany, és inútil. Igual que deixar de menjar un dia a la setmana no aprima i sens dubte és un mal hàbit alimentari, realitzar exercici intens durant un dia no crema ni millora la condició física.

DEU MINUTS Al DIA D'EXERCICI INTEL·LECTUAL: ZERO CALORIES

Una altra fórmula que mereix la pena plantejar-se com a hàbit saludable és destinar uns minuts, almenys deu, a la meditació. No és necessari submergir-se en aprenentatges complexos de tècniques, però sí és bé entendre que meditar és exercitar la ment. Al marge de vincles espirituals o religiosos, és una acció saludable asseure’s en el sòl, tancar els ulls i tractar de posar la ment en blanc, rebutjar qualsevol pensament i limitar-se a escoltar la pròpia respiració.

El silenci i la consciència que s’adquireix del propi cos ofereixen un benestar mesurable. Menjar sa, fer una mica d’esport i reservar deu minuts aliens a qualsevol intromissió exterior condueixen a una vida més saludable i feliç.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions