Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Tallarines de carbassó amb tomàquet i gambes

Temps 10-15 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 110 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Anem a elaborar un tomàquet concassé. En primer lloc, cal fer una incisió amb el ganivet al voltant dels tomàquets i submergir-los en una cassola amb aigua bullint durant 20 segons. A aquest procés se li coneix amb el nom d’escaldat o blanquejat. Una vegada passat aquest temps es retiren els tomàquets de la cassola i se’ls submergeix uns 30 segons en aigua freda per evitar que segueixin cuinant-se i per pelar-los amb major facilitat. Quan ja s’han refredat i se’ls ha retirat la pell, es tallen per la meitat i es retiren els seus sucs de l’interior. D’aquesta forma, la qual cosa queda és solament la polpa, que és la part que interessa emprar per a aquesta elaboració.

Sobre una superfície llisa trossegem la polpa dels tomàquets en cuadraditos. En una paella amb un chorrito d’oli d’oliva cuinem la dent d’all pelat i molt picat. Quan l’all prengui color, afegim el tomàquet trossejat, solament la polpa, i cuinem a poc a poc perquè vagi reduint els seus sucs i ens quedi una cremosa pasta de tomàquet. Donem un toc de sabor al tomàquet concassé afegint un polsim de sucre, sal, pebre i orenga. Seguim cuinant a foc mitjà fins a obtenir una consistència cremosa i untable.

Tallem el carbassó en tires molt fines, com a tallarines. Salteamos aquestes “tallarines” en una paella amb un chorrito d’oli d’oliva i una dent d’all filetejat. També afegim les gambes. Salteamos el conjunt durant 4 minuts, espolvoreamos amb un polsim de pebres variats, sal i acompanyem amb el tomàquet concassé.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
110 7,9g 1,1g 5,1g 0,5g
6% 11% 6% 6% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El carbassó és un dels vegetals menys calòrics que existeix, la seva composició és aigua en la seva major part. Posseeix una gran quantitat de minerals i oligoelementos el que fan d'aquest vegetal, un gran aliment. És font de fòsfor, el potassi, el magnesi i calci i vitamines A, C i B3- Per la seva banda el tomàquet afegeix antioxidants entre els quals destaca la luteïna, potent component que ajuda a combatre l'envelliment de les cèl·lules. A més, aquesta hortalissa és font de calci, fibra, potassi, iode, magnesi, sodi, fòsfor i vitamines A, B7, B9, C i K. Les gambes aporten la part proteïca sent font de iode, un mineral beneficiós per al bon funcionament del nostre metabolisme. El seu contingut en colesterol i purinas és destacable, per la qual cosa han de tenir especial atenció aquells consumidors amb nivells elevats d'àcid úric o colesterol en sang. Són també una excel·lent font de vitamina B12 i minerals com el fòsfor, calci, ferro i magnesi. Una recepta lleugera i apta per a un consum habitual sempre que no estigui desaconsellat.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Gastritis
  • Intolerancia a la lactosa
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota