Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Tipus de pa: Pa de muesli

La presència de fruites dessecades i de cereals és la principal característica d'aquest aliment
Per xavi 13 de abril de 2007

El pa de muesli és una altra varietat de les moltes que ofereix el mercat. Com el seu propi nom indica, conté muesli, una barreja de cereals i fruites dessecades que s’aprecia a simple vista.

El muesli és un producte que pertany als cereals de desdejuni. La barreja combina diferents cereals, tant integrals com a refinats, amb fruites dessecades i fruita seca. Els aliments que en general es presenten en el preparat són els següents:

  • Cereals: blat, blat de moro, civada, ordi o farina d’arròs.
  • Fruites dessecades: panses, poma, plàtan, coco, gerds, maduixes, papaya o albercoc dessecats.
  • Fruita seca: ametlles o avellanes.

Tots aquests ingredients fan del muesli una varietat més energètica si es compara amb altres cereals de desdejuni.

Com incloure-ho en la dieta?

Es tracta d’un pa molt agradable en menjar, ja que les fruites dessecades i els cereals que porta en la seva composició li atorguen un sabor molt especial. En concret, aquesta combinació d’ingredients li confereix un regust dolç i salat al mateix temps.

Aquest pa es pot menjar solament, perquè el muesli ja li aporta suficient sabor i una textura característica. Per aquest motiu, pot constituir un berenar molt complet juntament amb un cafè amb llet o un te. El seu avantatge és que també admet diversos acompanyaments: aliments dolços com la mel o la melmelada són una perfecta combinació, així com els salats com el pernil serrà, el formatge o els embotits. Així, el pa de muesli pot acompanyar a qualsevol desdejuni, a menjars i sopars o fins i tot a entrepans.

A causa de la càrrega de fruita seca, el pa que s’elabora amb muesli pesa més que altres varietats, és més compacte i també una mica més calòric.

En relació amb la salut

Aquest tipus de pa està carregat de substàncies nutritives que aporten molta energia a l’organisme. La gran quantitat de cereals i fruites dessecades que conté fa que la seva aportació en carbohidrats, minerals i vitamines sigui elevat. També destaca el seu contingut en fibra, greixos insaturats de bona qualitat i proteïnes d’origen vegetal.

L’aportació de carbohidrats i calories del pa de muesli fa que hagi de consumir-se amb moderació en cas de diabetis i d’excés de pes. En canvi, està especialment indicat per a persones amb restrenyiment o amb un desgast físic important com és el cas dels esportistes.

En tractar-se d’un pa molt nutritiu i de fàcil digestió, es pot consumir amb freqüència, això sí, tenint en compte que la seva aportació calòrica és considerable.