Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Tres maneres de preparar verdel

El verdel o verat és un peix blau amb un perfil nutricional molt interessant que es pot servir a diferents temperatures i preparar amb diferents tècniques

img_preparar verdel hd

El verdel o verat és un peix blau amb un sabor i una composició molt interessants. Entre les seves propietats nutricionals, destaca la presència de vitamines del grup B (té més vitamina B12 que els ous i bona part de les carns), així com el seu contingut de greix -al voltant d’un 10%-, molt rica en omega-3, que contribueix a disminuir els nivells de colesterol i de triglicèrids en sang. En aquests mesos, quan el verdel es troba en plena temporada, és possible aconseguir estupends exemplars frescos i a bon preu. El següent article ofereix unes quantes receptes i ressenya tres maneres de preparar-ho: al forn, en amanida i a la planxa.

Img preparar verdel
Imatge: spline_x

Verdel a la planxa, al forn i en amanides

Vitamines A, D i I. Grans quantitats de vitamina B, en particular de la B12. Àcids grassos omega-3. Proteïnes. Aquestes són algunes de les qualitats nutricionals del verdel, un peix típic del mar Cantàbric que es pot preparar de molt diverses maneres. Fresc, admet gairebé les mateixes aplicacions que les sardines o les anxoves. Fregit i amb espècies (julivert, estragó, anet, alfàbrega, llorer…) adquireix un sabor únic. Els exemplars més grans es poden cuinar al forn, igual que el sorell: obert el peix de bat a bat, recolzat sobre la pell i espolvoreado d’alls, julivert, llimona i oli. La precaució que s’ha de tenir quan es prepara sencer -sobretot, si es cuina per a nens- és que conté bastants espines.

  • Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    1. Al forn. El verdel rostit amb patates i bolets és una recepta fàcil de fer i, a més, molt saborosa. Per preparar-la, obrim el peix, ho netegem i li llevem les espines, abans de col·locar-ho en la safata d’hornear. Un chorrito d’oli d’oliva i un polsim de sal bastaran per donar-li un toc de sabor. En uns 15 o 20 minutos, tindrem el verdel fet. Com les patates i els bolets triguen una mica més a fer-se (al voltant de 35 minuts, si estan tallades en rodanxes fines), les posarem en una safata diferent, per introduir-les abans que el peix en el forn.

    Una mica més laboriosa -encara que no gaire- és la terrina de verdel amb verdures rostides. Per fer-la, es necessiten dos lloms de peix sense espines, que prepararem marinado, amb vinagre primer i amb oli calent després. En paral·lel, rostirem les verdures en el forn. Els pebrots, les albergínies, les cebes i els bolets sempre queden molt bé. Quan estiguin rostides, les traiem del forn, les trossegem i els llevem les llavors. El següent pas és muntar el plat per capes, amb verdel a la base, hortalisses (amanides i escorregudes) al mig i verdel en la superfície. Estrenyem bé i introduïm en el frigorífic durant una hora, perquè acabi de compactar-se. Servim temperat i amanit amb vinagre balsámico, a manera d’entrant.

  • Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    2. A la planxa. Una manera molt rica, saludable i lleugera per degustar el verdel és preparar-ho a la planxa, acompanyat amb verdures rostides i una guarnició d’arròs blanc. Per elaborar aquesta recepta, podem utilitzar pebrots, carbassons i cebes. Els tallem en tires gruixudes i els fem en el forn. Una vegada que les verdures estiguin llestes, les barregem amb l’arròs blanc recentment fet, a manera d’acompanyament combinat. L’últim pas és preparar el verdel, ja que a la planxa es fa molt ràpid. Untem els lloms amb oli d’oliva, assaonem amb un polsim de sal i els rostim volta i volta (dos minuts per cada costat) en una planxa o paella antiadherente. La millor manera de presentar-los és sobre el matalàs de verdures i arròs.

    Una altra opció és fer un verdel a la planxa, amb vinagreta temperada de tomàquet. Per elaborar aquesta recepta, comencem per la vinagreta casolana. Trossegem uns tomàquets en cuadraditos molt petits i els salteamos en una paella amb una mica d’oli d’oliva. A continuació, retirem del foc i afegim més oli d’oliva i vinagre de Jerez (la proporció és de tres cullerades a una). Quan tinguem preparada la vinagreta, fem el peix. Ho preparem tallat en filets, sense espines. Salpebrem els pebrots de verdel, abans de cuinar-los a la planxa, entre dos i tres minuts per cada costat, amb cura que no es cremin. I servim acompanyats per la salsa vinagreta.

  • Img
    Imatge: CONSUMER EROSKI

    3. En amanides. A diferència d’altres peixos, el verdel és una espècie que pot servir-se freda i temperada -de fet, queda fenomenal a aquesta temperatura-. Per aquesta raó, és un ingredient saborós i nutritiu amb el qual és possible explicar per incorporar a amanides. Les opcions vegetals són gairebé infinites; qualsevol amanida amb verdures de fulla verda combinarà molt bé amb el verdel. No obstant això, no cal oblidar que aquest peix marida molt bé amb les amanides de pasta i les amanides d’arròs. El truc és preparar-ho marinado i incorporar-ho a les mateixes juntament amb la pròpia vinagreta del marinado, un amaniment amb molta presència que unificarà la textura del plat, al mateix temps que sumarà exquisides notes de sabor.

    Per marinar el verdel, utilitzem els seus lloms sense espines i tallats en cambres. Fem una emulsió d’oli i vinagre (tres cullerades d’oli per cada cullerada de vinagre) i la temperem. Introduïm el peix en aquesta vinagreta i ho deixem reposar durant 24 hores en la nevera en un recipient tapat. L’endemà, en preparar l’amanida, afegim el verdel marinado.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions